Dôveryhodné značky 2018: Tradiční víťazi a 13 nových kategórií
TASR
TASR

Dôveryhodné značky 2018: Tradiční víťazi a 13 nových kategórií

Ktoré značky považujú slovenskí spotrebitelia za tie najdôveryhodnejšie?

— Foto: Dôveryhodné značky 2018

Bratislava 29. novembra (OTS) - To sa dozvedeli účastníci galavečera marketingového programu Dôveryhodné značky 2018, ktorý sa uskutočnil v slávnostných priestoroch lode Rivers Club na nábreží Dunaja. Ocenenie si prevzalo 47 najdôveryhodnejších značiek za sprievodu moderátorky Veroniky Cifrovej Ostrihoňovej a víťaza speváckej súťaže X Faktor, Petra Bažíka.

47 kategórií, 420 značiek, 2000 spotrebiteľov

Do jednej z najrozsiahlejších ankiet zameraných na spotrebiteľskú dôveru sa na prelome mesiacov september a október 2018 zapojilo 2000 respondentov, ktorí hodnotili v 47 kategóriách takmer 420 značiek. 3. ročník marketingového programu priniesol 13 nových kategórií, v ktorých hrá dôvera dôležitú rolu. Okrem tradičných kategórií, ako sú napríklad Sýtené nealko nápoje, Čokoládové cukrovinky či Dermokozmetika, mohli spotrebitelia hodnotiť dôveru aj v iných kategóriách, napríklad: Developeri, Predajca kníh, Hobby Markety, Poskytovatelia spotrebiteľských úverov, Zdravá výživa či Záhradná technika.

Galéria

Galéria

Stúpa dôvera spotrebiteľov k značkám?

Z prieskumu agentúry Nielsen vyplýva, že slovenskí spotrebitelia sú v otázke dôvery pomerne stáli a verní. Z 35 „tradičných kategórií“, si svoje prvenstvo obhájilo až 25 minuloročných víťazov. Medzi týchto víťazov sa zaradili značky Deichman, Kamzík, L&M, Rajec,Head & Shoulders, RE/MAX, ale aj Slovnaft, či Zvolenský.

(Foto: Dôveryhodné značky 2018)

Novou najdôveryhodnejšiu značkou v kategórii Predajca potravín sa stala značka Kaufland, ktorá po dlhých rokoch porazila predchádzajúceho pravidelného víťaza. Spoločnosť Kaufland si v tomto roku odnáša víťazstvo aj v kategórii Privátne značky so svojou značkou K-Classic. Prekvapením bola aj zmena v kategórii Mäso a údeniny, v ktorej zvíťazila značka Tauris. Obmena nastala aj v kategórií Detská výživa, ktorú vyhrala značka HiPP. Podobne na tom bola aj kategória Počítače, kde prvú priečku obsadila značka HP.

(Foto: Dôveryhodné značky 2018)

13 nových kategórií, kde dôvera hrá dôležitú rolu

3. ročník marketingového programu priniesol 13 nových kategórií. Jednou z nich bola aj kategória Kiná, kde zvíťazila značka Cinema City. Novými kategóriami roku 2018 boli aj Voľnopredajné lieky na bolesť a Voľnopredajné lieky na chrípku a nachladnutie, kde vyhrali značky Paralen a Paralen Grip. V rámci nových kategórií sa medzi víťazov programu zaradila značka Satur v kategórii Cestovných kancelárií, značka Magio v kategórií Poskytovatelia internetových a televíznych služieb a značka Quatro v kategórií Poskytovatelia spotrebiteľských úverov. Kategória Predajca kníh bola taktiež zaradená do prieskumu a najvyšší počet hlasov získala značka Martinus. V rámci nových kategórií sa medzi víťazov zaradili aj značky Mountfiled, Hornbach, J&T Real Estate a Škoda.

(Foto: Dôveryhodné značky 2018)

Tri značky získali tento rok v rámci prieskumu viac než 1000 hlasov z 2000 možných. Prvenstvo si zopakovala značka Jar, ktorá získala 71% hlasov a ďalších 9 značiek v kategórií si rozdelilo zvyšných 29 % hlasov. Druhý najvyšší počet hlasov v prieskume opäť získala značka dm drogerie v kategórií Predajca drogérie. V tomto roku sa na nad hranicou 1000 hlasov objavil aj nováčik – značka Martinus, ktorá získala 52 % hlasov.

Využitie ocenenia Najdôveryhodnejšia značka 2018

Spoločnosti, ktorých značky spotrebitelia zvolili ako najdôveryhodnejšie, majú možnosť po dobu jedného roka využívať logo Najdôveryhodnejšia značka 2018 pri propagácii, a to na obaloch alebo v marketingových kampaniach. Logo Najdôveryhodnejšia značka sa minulý rok objavilo napríklad v marketingovej komunikácií značiek Bosch, Kaufland, RE/MAX. Vybrané víťazné značky budú zaradené do rozsiahlej marketingovej kampane, ktorá bude zahrňovať tituly, ako napríklad Tele magazín pre ženy, Rytmus života, Chvíľka pre teba a ďalšie. Kampaň bude prebiehať v januári a februári 2019, ktorá osloví približne 538 000 slovenských čitateľov.

Partneri programu Najdôveryhodnejšie značky 2018:

Výskumná agentúra: Nielsen

Partner vína: Tokaj & CO

Nápojový partner: Heineken Slovensko

Partner večierka: Pernod Ricard Slovakia B2C mediálni partneri: Bauer Media SK, Greventan, Teraz.sk, Startitup.sk, Lifetime.sk

B2B mediálny partner: Tovar&Predaj

Partner ceremónie: ppm factum

Špeciálni partneri: Email kampane, Sharmant, Wau Studio

Partner techniky: Parilla Sound

Už ste čítali?

Jusufova rodina zmenila Šamorín na hlavné mesto zmrzliny: Práškové…

Vraví sa, že Juhoslovania sú všade. Niektorí Šamorínčania…

Všeobecná lekárka Etela Janeková nezavrela ambulanciu ani na…

MUDr. Etela Janeková, PhD. od začiatku pandémie nezavrela svoju ambulanciu ani…

Východniarov lieči tento usmievavý lekár z Kene: Ľudia sú tu…

Kipchanga Chemwotei Sakong pre známych jednoducho Kip. O Slovensku dlho nič nevedel.…

Pavol Croft je slovenský Indiana Jones. Nechcelo sa mu stáť…

K histórii a umeniu mal Pavol Croft vždy blízko. Preto si ich vybral…

Aj keď je úplne nevidiaca, učí na strednej škole: Študenti sa…

Odmalička snívala o tom, že sa bude predvádzať na javisku. Košičanka…

Byt v úplnom centre Bratislavy vymenili za šťastie na dedine:…

Nie všetky pokrokové projekty začínajú výpoveďou v korporáte.…

Práca v banke ju už nenapĺňala, pustila sa do výroby ženských…

Práca v banke si vyžaduje biznis oblečenie. Dobre o tom vedela už počas vysokej…

Pre koronu prišiel o prácu, tak piekol veterníky pre záchranárov.…

Keď prišiel Matúšov kolega s nápadom piecť koláče…