Dôveryhodné značky 2018: Tradiční víťazi a 13 nových kategórií
TASR
TASR

Dôveryhodné značky 2018: Tradiční víťazi a 13 nových kategórií

Ktoré značky považujú slovenskí spotrebitelia za tie najdôveryhodnejšie?

— Foto: Dôveryhodné značky 2018

Bratislava 29. novembra (OTS) - To sa dozvedeli účastníci galavečera marketingového programu Dôveryhodné značky 2018, ktorý sa uskutočnil v slávnostných priestoroch lode Rivers Club na nábreží Dunaja. Ocenenie si prevzalo 47 najdôveryhodnejších značiek za sprievodu moderátorky Veroniky Cifrovej Ostrihoňovej a víťaza speváckej súťaže X Faktor, Petra Bažíka.

47 kategórií, 420 značiek, 2000 spotrebiteľov

Do jednej z najrozsiahlejších ankiet zameraných na spotrebiteľskú dôveru sa na prelome mesiacov september a október 2018 zapojilo 2000 respondentov, ktorí hodnotili v 47 kategóriách takmer 420 značiek. 3. ročník marketingového programu priniesol 13 nových kategórií, v ktorých hrá dôvera dôležitú rolu. Okrem tradičných kategórií, ako sú napríklad Sýtené nealko nápoje, Čokoládové cukrovinky či Dermokozmetika, mohli spotrebitelia hodnotiť dôveru aj v iných kategóriách, napríklad: Developeri, Predajca kníh, Hobby Markety, Poskytovatelia spotrebiteľských úverov, Zdravá výživa či Záhradná technika.

Galéria

Galéria

Stúpa dôvera spotrebiteľov k značkám?

Z prieskumu agentúry Nielsen vyplýva, že slovenskí spotrebitelia sú v otázke dôvery pomerne stáli a verní. Z 35 „tradičných kategórií“, si svoje prvenstvo obhájilo až 25 minuloročných víťazov. Medzi týchto víťazov sa zaradili značky Deichman, Kamzík, L&M, Rajec,Head & Shoulders, RE/MAX, ale aj Slovnaft, či Zvolenský.

(Foto: Dôveryhodné značky 2018)

Novou najdôveryhodnejšiu značkou v kategórii Predajca potravín sa stala značka Kaufland, ktorá po dlhých rokoch porazila predchádzajúceho pravidelného víťaza. Spoločnosť Kaufland si v tomto roku odnáša víťazstvo aj v kategórii Privátne značky so svojou značkou K-Classic. Prekvapením bola aj zmena v kategórii Mäso a údeniny, v ktorej zvíťazila značka Tauris. Obmena nastala aj v kategórií Detská výživa, ktorú vyhrala značka HiPP. Podobne na tom bola aj kategória Počítače, kde prvú priečku obsadila značka HP.

(Foto: Dôveryhodné značky 2018)

13 nových kategórií, kde dôvera hrá dôležitú rolu

3. ročník marketingového programu priniesol 13 nových kategórií. Jednou z nich bola aj kategória Kiná, kde zvíťazila značka Cinema City. Novými kategóriami roku 2018 boli aj Voľnopredajné lieky na bolesť a Voľnopredajné lieky na chrípku a nachladnutie, kde vyhrali značky Paralen a Paralen Grip. V rámci nových kategórií sa medzi víťazov programu zaradila značka Satur v kategórii Cestovných kancelárií, značka Magio v kategórií Poskytovatelia internetových a televíznych služieb a značka Quatro v kategórií Poskytovatelia spotrebiteľských úverov. Kategória Predajca kníh bola taktiež zaradená do prieskumu a najvyšší počet hlasov získala značka Martinus. V rámci nových kategórií sa medzi víťazov zaradili aj značky Mountfiled, Hornbach, J&T Real Estate a Škoda.

(Foto: Dôveryhodné značky 2018)

Tri značky získali tento rok v rámci prieskumu viac než 1000 hlasov z 2000 možných. Prvenstvo si zopakovala značka Jar, ktorá získala 71% hlasov a ďalších 9 značiek v kategórií si rozdelilo zvyšných 29 % hlasov. Druhý najvyšší počet hlasov v prieskume opäť získala značka dm drogerie v kategórií Predajca drogérie. V tomto roku sa na nad hranicou 1000 hlasov objavil aj nováčik – značka Martinus, ktorá získala 52 % hlasov.

Využitie ocenenia Najdôveryhodnejšia značka 2018

Spoločnosti, ktorých značky spotrebitelia zvolili ako najdôveryhodnejšie, majú možnosť po dobu jedného roka využívať logo Najdôveryhodnejšia značka 2018 pri propagácii, a to na obaloch alebo v marketingových kampaniach. Logo Najdôveryhodnejšia značka sa minulý rok objavilo napríklad v marketingovej komunikácií značiek Bosch, Kaufland, RE/MAX. Vybrané víťazné značky budú zaradené do rozsiahlej marketingovej kampane, ktorá bude zahrňovať tituly, ako napríklad Tele magazín pre ženy, Rytmus života, Chvíľka pre teba a ďalšie. Kampaň bude prebiehať v januári a februári 2019, ktorá osloví približne 538 000 slovenských čitateľov.

Partneri programu Najdôveryhodnejšie značky 2018:

Výskumná agentúra: Nielsen

Partner vína: Tokaj & CO

Nápojový partner: Heineken Slovensko

Partner večierka: Pernod Ricard Slovakia B2C mediálni partneri: Bauer Media SK, Greventan, Teraz.sk, Startitup.sk, Lifetime.sk

B2B mediálny partner: Tovar&Predaj

Partner ceremónie: ppm factum

Špeciálni partneri: Email kampane, Sharmant, Wau Studio

Partner techniky: Parilla Sound

Už ste čítali?

Peter Nagy: Snažiť sa zapáčiť tínedžerom by bolo trápne. Robím…

Skladba Profesori Indigo mala v skutočnosti už sedem rokov, keď sa z nej zo dňa na deň stal…

Radana má sklerózu multiplex. Keď jej ju diagnostikovali, nevedela…

Ľudia neraz o tomto ochorení nechcú rozprávať. 

Logopedička: Mamička vie správnu reč dieťaťa ovplyvniť už tesne…

Detí, ktoré majú problémy s rečou či artikuláciou, je v…

Uznávaný český pedagóg: Mama je doma kráľovná, nie slúžka. Zariadiť…

Vysokoškolský pedagóg, spíker a lektor Marek Herman pre Dobré…

Sima Martausová: To, že môžem spievať a skladať piesne, vnímam…

Úsmevom pozitívne naladí nejedného človeka a charakterizuje…

Onkogynekológ: Dvesto Sloveniek ročne zomrie úplne zbytočne.…

Chorobe, na ktorú na Slovensku zomiera množstvo žien, sa dá predísť.…

Braňo Mojsej vo vlastnej klinike lieči závislých: Pvým varovným…

Braňo Mojsej sa rozhodol založiť kliniku, v ktorej chce pomáhať závislým…

Fyzioterapeutka: Chrbticu si neničíme len v práci, ale aj v…

Chrbtici neškodíme iba v práci, ale aj v spánku. Fyzioterapeutka…