Dobré noviny
Ešte ste nepočuli o SEO?
esz
esz

Ešte ste nepočuli o SEO?

V súčasnosti stále mnohí podnikatelia nepoznajú pojem SEO. Je to však základ propagácie pre váš web, aby vás našli tí, ktorí vás skutočne hľadajú.

Reklama kedysi, to bola reklama v televízii či v novinách, plakáty, bilboardy - marketing zameraný na široké masy ľudí, ale pomerne málo cielený. Reklamu na liek proti boleniu hlavy si vypočuje v televízii aj ten, koho hlava vôbec nebolieva.

Ako teda reklamu zacieliť lepšie? Jednou z možností je propagácia prostredníctvom internetových vyhľadávačov. Tam si produkt vyhľadá ten, kto ho skutočne potrebuje.

SEO (Search Engine Optimization) je optimalizácia pre webové vyhľadávače. Snaží dostať webovú stránku na prvé miesta vo vyhľadávačoch ako je google. Robí sa vzhľadom na vybrané kľúčové slová. Napríklad pre stránku firmy, ktorá ponúka služby pre podnikateľské subjekty, vyberieme kľúčové slová ako založenie firmy, zmeny v sro, virtuálne sídlo, ready made spoločnosti a pod. Chceme, aby pri zadaní niektorého z týchto slovných spojení vyhľadávač zobrazil stránku na popredných miestach.

Presný spôsob usporiadania stránok je firemným tajomstvom vyhľadávačov. V zásade ale poradie závisí najmä od dvoch faktorov. Dôležité je, ako často a v akej podobe sa kľúčové slovo nachádza na web stránke. Druhým kritériom je to, koľko iných stránok obsahuje link odkazujúci na váš web.

Ak teda na web hoci aj s kvalitným obsahom žiadna iná stránka neodkazuje, je pre vyhľadávače skoro neviditeľný. Majiteľ novej stránky môže čakať, kým si ju všimnú a začnú na ňu iné stránky odkazovať. Väčšinou však čakať nechce. V takom prípade si môže dať urobiť seo optimalizáciu.

Budovanie spätných odkazov (link building) však nejakú dobu trvá, ďalší čas zaberie, kým vyhľadávače tieto odkazy zaregistrujú a zvýšia pozíciu optimalizovanej stránky. Ak chcete rýchlu propagáciu na internete, je na začiatku vhodné seo kombinovať s inou formou internetového marketingu (napr. PPC reklamou).

Už ste čítali?