Dobré noviny
Reklamy na nezdravé jedlo? V Británii ich cez deň už neuvidíte
Simona Gálová
Simona Gálová

Reklamy na nezdravé jedlo? V Británii ich cez deň už neuvidíte

Ilustratívna fotografia
Ilustratívna fotografia — Foto: Pexels/Unplash

Spoločnosti vďaka tomu prídu o milióny libier ročne.

VEĽKÁ BRITÁNIA 25. júna – Vláda vo Veľkej Británii sa snaží bojovať s pandémiou rastúcej obezity. Nové opatrenie, ktoré bude podľa Guardian jedným z najprísnejších marketingových obmedzení na svete, budú mať dopad na viac ako šesto miliónov libier, ktoré značky ročne minú na všetku reklamu na potraviny v televízii. Od konca budúceho roka budú televízne reklamy na nezdravé jedlo, vrátane raňajkových cereálií, sladených jogurtov, hotových jedál, kuracích nugetiek, povolené iba medzi deviatou večer a piatou ráno.

Tento zákaz sa bude týkať každého produktu, ktorý má vysoký obsah soli, tuku a cukru. Zákaz reklám sa nebude týkať len televízie, ale aj digitálneho marketingu na Facebooku až po výsledky plateného vyhľadávania na Googli. Platené príspevky o nezdravých jedlách Briti od roku 2023 nenájdu na Instagrame ani na Twitteri.

Každé tretie dieťa má nadváhu

Tvrdé pravidlá vychádzajú z dielne premiéra Johnsona, ktorý po minuloročnej hospitalizácii s koronavírusom zmenil svoj názor na rozhodnutia týkajúce sa osobného zdravia. Predseda vlády tvrdí, že práve nezdravá strava prispela k ťažkému priebehu, ktorý pri ochorení mal. Výskum zistil, že každé tretie dieťa, ktoré opúšťa základnú školu, má nadváhu alebo obezitu, rovnako ako takmer dve tretiny dospelých. 

Zákaz sa da obísť

Nový zákaz však obsahuje aj výnimky. Hoc spoločnosti produkujú nezdravé jedlo, stále môžu mať na internete a v televízie reklamy o svojej značke. To znamená, že spoločnosť často spájaná s nesprávnymi stravovacími návykmi, napríklad McDonald's, bude môcť robiť reklamu, pokiaľ sa v nej neobjavia žiadne nezdravé produkty. Značkám bude tiež umožnené pokračovať v propagácii svojich výrobkov na svojich vlastných webových stránkach a účtoch sociálnych médií. Zákonodarcovia musia taktiež upraviť definíciu toho, čo je to nezdravá potraviny. V minulosti totiž medzi nich patrilo aj avokádo, smotana alebo med. Zákaz reklám sa nebude týkať spoločností s menej ako dvestopäťdesiat zamestnancami a rovnako ani dodávateľov.

Reklama na nezdravé jedlo bude stále povolená prostredníctvom zvukových médií, ako sú podcasty a rozhlas, a nebudú existovať žiadne nové obmedzenia pre sektor, ktorý zahŕňa billboardy, plagáty v autobusoch a na miestach, ako sú železničné stanice a letiská.

 

Už ste čítali?