Dobré noviny
Airbus otvoril v Spojených štátoch svoj montážny závod
TASR
TASR

Airbus otvoril v Spojených štátoch svoj montážny závod

Komponenty na lietadlá sa budú vyrábať v Európe a lode ich budú prepravovať cez Atlantik.

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
 

Mobile 15. septembra (TASR) - Airbus vstúpil v pondelok (14.9.) na dominantnú pôdu Boeingu, svojho najväčšieho konkurenta, keď v meste Mobile, otvoril montážny závod. Informuje o tom DPA. Budú sa v ňom montovať lietadlá na stredne dlhé trate. Pre ne má koncern určené modely rodiny A320.

Na slávnostnom uvedení americkej kapacity sa zúčastnil šéf koncernu Thomas Enders a samozrejme aj šéf divízie výroby civilných lietadiel Fabrice Brégier. Z obsadenia slávnosti v Mobile vyvodzujú komentátori záver, že podnikateľská ofenzíva Európanov v Spojených štátoch bude veľkou udalosťou.

Rozhodnutie o vybudovaní montážneho závodu prijalo vedenie vtedy ešte EADS v roku 2012. Airbus mal vtedy na trhu s lietadlami na stredné trate len 20 %. Brégier teraz uviedol, že cieľom koncernu je dosiahnuť na tomto segmente trhu USA podiel 50 %.

Airbus montuje svoje modely aj v čínskom Tchien-ťine, a to už od roku 2008. Spočiatku sa investícia na Ďalekom východe pokladala za spornú, ale medzitým sa potvrdila ako rozumná a opodstatnená. Skúsenosti, ktoré sa získali v Číne, využije vedenie Airbusu na rýchle zvyšovanie produkcie na americkej pôde. Prvý airbus zmontovaný v USA si zákazník prevezme na jar budúceho roku. V roku 2018 sa plánuje mesačná montáž štyroch strojov.

Airbus investoval do montážneho závodu 529 miliónov eur. V spolkovom štáte Alabama vznikne 1000 pracovných miest. Časom kapacita uľahčí život závodom v Toulouse, Hamburgu a Tchien-ťine. Ich kapacita je vyťažená na dlhé roky na 100 %.

Komponenty na lietadlá sa budú vyrábať v Európe a lode ich budú prepravovať cez Atlantik. Tieto náklady navyše by mal eliminovať americký závod vybavený novou technikou, ktorou sa dosiahne citeľné zvýšenie produktivity práce. Pre odbyt lietadiel v Spojených štátoch je však dôležité aj to, že budú mať na viditeľnom mieste emblém Made in USA. S ním by sa tam mali predávať ľahšie a vo väčšom počte.

Už ste čítali?