Dobré noviny
Z Bratislavy do Košíc výrazne rýchlejšie. Nový cestovný poriadok vlakov sľubuje revolúciu
TASR, Dobré noviny
TASR, Dobré noviny

Z Bratislavy do Košíc výrazne rýchlejšie. Nový cestovný poriadok vlakov sľubuje revolúciu

Ilustračné foto
Ilustračné foto — Foto: TASR/Pavol Zachar, Facebook/ZSSK

Vzniknúť majú aj nové prestupné spojenia - napríklad v Šuranoch, Zbehoch, Prievidzi, Púchove či Margecanoch.

Menej preplnené vlaky, rýchlejšie cestovanie a kratšie čakanie na spoje. To si železničiari sľubujú od nového cestovného poriadku, ktorý začne platiť už od decembra tohto roka. Jazda z Bratislavy do Košíc tak má byť rýchlejšia až o 24 minút, polepšia si však aj cestujúci z ďalších staníc. Informuje o tom Pravda.

V dôsledku zmien grafikonu pôjde podľa ÚHP 12 % cestujúcich rýchlejšie o 15 minút, a to najmä na najvyužívanejších trasách. Jazda z Bratislavy na sever a východ sa napríklad pre cestujúcich zrýchli o 15 až 25 minút. Dostupnosť Bratislavy, Žiliny a Košíc zo vzdialenejších miest a obcí sa má rovnako zlepšiť vďaka novým zrýchleným vlakom a lepším prípojom, a to o 15 minút. Zároveň vzniknú nové prestupné spojenia, napríklad v Šuranoch, Zbehoch, Prievidzi, Púchove či Margecanoch.

Aká je daň?

Má to však svoju daň. Rýchliky, ktoré budú prepravovať ľudí medzi dvomi najväčšími mestami na Slovensku, nebudú zastavovať v Leopoldove, Piešťanoch, Novom Meste nad Váhom či Trenčianskej Teplej, pripomína Pravda. Zároveň dodáva, že hoci niektoré rýchliky nebudú stáť v týchto mestách, nahradia ich iné vlaky. Podľa projektového manažéra plánu obnovy pre udržateľnú dopravu Jána Kovalčíka spojenie Piešťan s Bratislavou ostáva, akurát bude trochu iné.

Vložený príspevok z Facebooku: https://www.facebook.com/uhp.hodnotazapeniaze/posts/pfbid02h6g7uBH8szRnXJNK3uAQo6LNeCWZEuBh5Vo8vouiyaityz9i7orVb5MnUC4Fmihzl

Tvrdí, že títo ľudia by mali nasadať do prázdnejšieho regionálneho rýchlika, čím získajú komfort, že sa nebudú tlačiť v preplnenom vlaku. „Samozrejme, je to diskomfort, keď musíte prestupovať. Tieto jednotky percent cestujúcich, ktorí musia prestupovať, stratia časť svojho komfortu. Ale 95 percent cestujúcich ušetrí čas,“ uviedol pre Pravdu.

Usporíme takmer polhodinu

Expert na železničnú dopravu Útvaru hodnoty za peniaze (ÚHP) na ministerstve financií Rastislav Farkaš vysvetľuje, že súčasný režim naráža na svoje limity - vlaky sú preplnené a v porovnaní s podobne preplnenou diaľnicou sú pomalšie o 30 minút. Tvrdí, že ak má vlak tvoriť skutočnú alternatívu voči autu, musí jazdiť rýchlejšie a častejšie. „Dovolím si tvrdiť, že ide o najväčšiu reformu v železničnej doprave za poslednú dekádu, na ktorú doteraz nikto nenabral dostatočnú odvahu," dodal Farkaš.

Viac si môžete prečítať na ďalšej strane.

Časť 1 / 2

Už ste čítali?