Dobré noviny
Na východe majú stánok s jahodami, kde nie sú predavači. To koľko zaplatíte, skontroluje iba vaše svedomie
Simona Gálová
Simona Gálová

Na východe majú stánok s jahodami, kde nie sú predavači. To koľko zaplatíte, skontroluje iba vaše svedomie

Samoobslužný stánok na Zemplíne
Samoobslužný stánok na Zemplíne — Foto: Facebook - Zemplínske melóny a jahody

Hovorili nám, že nám zákazníci ukradnú aj stôl, spomínal farmár zo Zemplína.

Posledný kontroverzný prieskum ukázal, že takmer polovica Slovákov si myslí, že na Slovensku sa neoplatí správať čestne. Farmár zo Zemplína sa rozhodol otestovať čestnosť krajanov a v Michalovciach už druhý rok zriadil na predaj sezónneho ovocia a zeleniny samoobslužné stánky. V stánku nie je žiaden predajca, a tak zákazníkov kontroluje iba vlastné svedomie.

Vložený príspevok z Facebooku: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid0BjZHaXRFNVmAYt8o2UWxSP5dxsqmWpMqJM16xZdUQq3PerNF2eiHjSGK55gRTdvBl&id=102508651943468

„Je to postavené na báze dôvery a spolupatričnosti. Vedeli sme že ideme do rizika nakoľko ešte sa takýto predaj u nás veľmi neudomácnil, no niekto musí začať a ukázať, že Slováci sú tiež Európania a dá sa spoľahnúť na ich čestnosť,“ povedal ešte v roku 2021 pestovateľ Patrik Magdoško, kedy prvýkrát otestoval čestnosť Slovákov.

Jeho špeciálna predajňa funguje na báze samoobsluhy – v stánku sa nachádzajú polkilové balenia jahôd, ktorého cenu vyčíslil na 3,50 eura. V stánku však nie je žiaden predajca, ktorý by sumu vloženú do kasy kontroloval. „Ak uznáte za vhodné, že Vám Zemplínske jahody chutili a prispejete danou sumou do pokladničky, tak budeme mať za čo kúpiť priesady aj na ďalší rok. Záleží na Vás. Ďakujeme,“ napísal Magdoško na tabuľu.

Vložený príspevok z Facebooku: https://www.facebook.com/Zempl%C3%ADnske-mel%C3%B3ny-a-jahody-102508651943468/photos/139626828231650

A ako sa ukázalo – risk je zisk a dôvera sa vyplatila. „Peňazí v pokladničke bolo viac ako sme vyložili balení – odkaz možno pre ďalších roľníkov, ľudia si vážia domáce produkty,“ prezradil Patrik Magdoško pre Startitup. Po prvom úspešnom ročníku spúšťa samoobslužný predaj aj tento rok. V týchto dňoch už zákazníci v špeciálnom stánku nájdu čerstvé jahody a koncom leta sa dočkajú aj šťavnatých melónov. „Keď sme prišli s nápadom samoobslužných stánkov tak nás všetci odhovárali, že Slovensko nie je Rakúsko a ľudia tu nie sú naučení takto nakupovať. Hovorili nám, že nám zákazníci ukradnú aj stôl, no nepodceňujte ľudí, doposiaľ nám nič nezmizlo,“ dodal na záver farmár Magdoško.

Vložený príspevok z Facebooku: https://www.facebook.com/102508651943468/photos/a.102520065275660/180049674189365/

Už ste čítali?