Melódia, ktorá spojila celé sídlisko. Spomínate si na žltú dodávku, ktorú sme naháňali s drobnými v ruke?

V deväťdesiatych rokoch to bol fenomén, ktorý očaril tisíce rodín.
Stačilo pár tónov a celé sídlisko ožilo – balkóny sa zaplnili, deti zbehli z pieskovísk, dospelí sa pozerali z okien a všetci vedeli, čo sa deje. Žltá dodávka s mraziacou komorou a nezabudnuteľnou zvučkou sa blížila a prinášala nielen zmrzlinu, ale aj radosť, pohodlie a pocit, že prichádza niečo výnimočné.
V 90-tych rokoch bol Family Frost viac než len rozvoz mrazených potravín – bol to symbol, ktorým sa písalo detstvo jednej celej generácie. Spomínate si?
Žltá legenda zo Západu
Ako informuje portál Svet Ženy, model tohto podomového predaja potravín pochádzal zo Švédska a do východnej a strednej Európy ho po páde železnej opony rozšíril západonemecký podnikateľ Udo Floto.
Dodávky jazdili podľa presného rozvrhu, takže obyvatelia vedeli, kedy sa majú postaviť k oknu alebo pred vchod. A ak aj náhodou pozabudli, spozorneli, keď za oknom započuli kultovú zvučku, ktorú väčšina z nás dokáže zanôtiť aj dnes. Len málokto však vie, že ide o švédsku uspávanku s názvom „Lilla Lasse“, ktorú firma zvolila pre svoju nenásilnú a zároveň chytľavú melódiu.
Zatiaľ čo dospelí si pred ňou často zakrývali uši, pre deti to bol neklamný signál, že je čas vybehnúť von a prosiť mamu o pár drobných, aby si mohli kúpiť obľúbenú raketu, čokoládový kornút či sendvič. V tom čase to boli skutočné poklady.
No hoci bola najväčším ťahákom zmrzlina, legendárna žltá dodávka ponúkala oveľa viac. Mrazené jedlá, zeleninu, krokety, hranolky či dokonca špenát so smotanou – a to všetko bez potreby ísť do obchodu. Pre mnohé zaneprázdnené mamy to bolo teda i celkom pohodlné riešenie.
Išlo o koncept, ktorý stál krok pred supermarketmi. Mraziaci box až pred vchodom – hotová revolúcia v čase, keď internet a donášková služba ešte neboli súčasťou bežného života. Z ponuky v katalógu alebo priamo z auta si zákazníci mohli vybrať všetko, na čo mali zrovna chuť.