Érsek plánuje v tomto roku päť diaľničných tendrov za takmer miliardu
TASR
TASR

Érsek plánuje v tomto roku päť diaľničných tendrov za takmer miliardu

Ako prvá v tomto roku by sa mala podľa šéfa rezortu dopravy o dva až tri týždne spustiť súťaž na výstavbu úseku rýchlostnej cesty R2 Mýtna - Lovinobaňa.
Na snímke minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek. — Foto: TASR/AP

Bratislava 1. februára (TASR) - Ministerstvo dopravy pod vedením Árpáda Érseka (Most-Híd) plánuje v tomto roku vyhlásiť päť súťaží na výstavbu úsekov diaľnic či rýchlostných ciest. Na stretnutí s novinármi tento týždeň to uviedol minister Érsek. Celkové predpokladané náklady na výstavbu týchto ciest sú vo výške 977,6 milióna eur.

Ako prvá v tomto roku by sa mala podľa šéfa rezortu dopravy o dva až tri týždne spustiť súťaž na výstavbu úseku rýchlostnej cesty R2 Mýtna - Lovinobaňa. Ide o 13,5-kilometrový (km) úsek cesty, ktorý má odhadované náklady na stavebné práce vo výške 161,8 milióna eur.

Nasledovať by mala v druhom štvrťroku tohto roka súťaž na úsek rýchlocesty R2 z Kriváňa po Mýtnu. Je to 9,15-km úsek, ktorý má odhadované náklady vo výške 113,2 milióna eur.

Zároveň ministerstvo potrebuje vyriešiť aj rozšírenie diaľnice D1 z Bratislavy po Triblavinu. Súčasťou týchto prác je aj vybudovanie prepojenia medzi diaľnicou D1 a budúcou diaľnicou D4, ktorá má tvoriť obchvat hlavného mesta. V prípade tejto stavby ministerstvo rokuje s koncesionárom, ktorý buduje projekt obchvatu Bratislavy, či zabezpečí aj toto rozšírenie diaľnice D1. V prípade, že sa s ním štát nedohodne, zostane tento úsek v réžii Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Tá odhaduje náklady na tieto práce vo výške 136,5 milióna eur.

Okrem toho by sa podľa Érseka mal v roku 2018 začať súťažiť aj úsek rýchlocesty R2 pri Košiciach, teda Košice, Šaca - Košické Olšany a tiež úsek R2 s tunelom Soroška, čiže úsek Rožňava - Jablonov nad Turňou.

Čo sa týka úseku rýchlocesty pri Košiciach, ten je dlhý 21,25 km a odhadované náklady naň 288,8 milióna eur. Úsek pri Rožňave s tunelom Soroška je dlhý 14,1 km a predpokladané náklady má vo výške 277,3 milióna eur.

Finančné krytie týchto projektov sa však ešte musí doriešiť. "Rovnako, ako pri prvej etape severného obchvatu Prešova, bude ministerstvo dopravy rokovať s ministerstvom financií o finančnom krytí týchto projektov do doby, kým štát rozhodne, z čoho bude financovať rozvoj dopravnej infraštruktúry po rozdelení všetkých európskych fondov na výstavbu diaľnic, čo sa už prakticky stalo," vysvetlilo ministerstvo dopravy.

V prípade rýchlostných ciest je pritom podľa rezortu v európskych fondoch ešte alokovaný dostatočný počet zdrojov na jeden väčší úsek. Zároveň, ak by sa presunuli eurofondy z iných operačných programov na dopravu, ministerstvo "je samozrejme pripravené tieto peniaze využiť na výstavbu".

Už ste čítali?

Slovenka svojimi šperkami očarila Meghan Markle. Jej tvorba…

Jej šperky inšpirované Slovenskom sa tešia veľkej obľube aj v…

Ženy bojujúce s rakovinou: Prísť o prsia či vlasy nie je hanba.…

Brošne s motívom kozy vznikli z osobnej skúsenosti troch kamarátok.…

Pani Eva skrášľuje sama vo voľnom čase okolie svojej bytovky.…

Pestré farby, kamienky či kvietky. Takáto krása sa pred bytovkami nevidí…

Peter Nagy: Snažiť sa zapáčiť tínedžerom by bolo trápne. Robím…

Skladba Profesori Indigo mala v skutočnosti už sedem rokov, keď sa z nej zo dňa na deň stal…

Radana má sklerózu multiplex. Keď jej ju diagnostikovali, nevedela…

Ľudia neraz o tomto ochorení nechcú rozprávať. 

Logopedička: Mamička vie správnu reč dieťaťa ovplyvniť už tesne…

Detí, ktoré majú problémy s rečou či artikuláciou, je v…

Uznávaný český pedagóg: Mama je doma kráľovná, nie slúžka. Zariadiť…

Vysokoškolský pedagóg, spíker a lektor Marek Herman pre Dobré…

Sima Martausová: To, že môžem spievať a skladať piesne, vnímam…

Úsmevom pozitívne naladí nejedného človeka a charakterizuje…