Dobré noviny
Vysoké Tatry chcú byť top destináciou na Slovensku
SITA
SITA

Vysoké Tatry chcú byť top destináciou na Slovensku

Za rok 2012 zaznamenal tatranský región lepšie čísla, ako bol celoslovenský priemer. V roku 2012 bolo v Tatrách o 11,5 % viac ubytovaných návštevníkov, ako pred rokom.

POPRAD 23. marca – Oblastná organizácia cestovného ruchu Región Vysoké Tatry chce byť top destináciou na Slovensku.

„Po prvom roku našej činnosti sme spokojní. Projekty, ktoré sme rozbehli, nám priniesli viac spokojných návštevníkov. Naše ciele do nového obdobia sú najmä byť top destináciou na Slovensku, no zároveň stať sa lídrom medzi horskými destináciami nielen na Slovensku, ale aj v rámci krajín V4,“ uviedol predseda predstavenstva Oblastnej organizácie cestovného ruchu Región Vysoké Tatry Ján Mokoš.

Za rok 2012 zaznamenal tatranský región lepšie čísla, ako bol celoslovenský priemer. V roku 2012 bolo v Tatrách o 11,5 % viac ubytovaných návštevníkov, ako pred rokom. Pri počte prenocovaní bol medziročný nárast 8,6 %. Tatranci chcú tento trend v roku 2013 udržať, prípadne výsledky ešte zlepšiť.

Minulý rok vybrala oblastná organizácia členské príspevky vo výške 818 000 eur. Tento rok by mali príjmy z členského dosiahnuť 880 000 eur, prispieť by mal aj štát. Predpokladaná výška celkovej dotácie na rok 2013 by mala dosiahnuť takmer 720 000 eur.

Kontinuálne zvyšovanie kvality

,,Združené finančné prostriedky chystáme využiť na štandardné marketingové aktivity, či zabehnutý projekt regionálnej karty zliav Tatry Card, ďalej chceme pokračovať v realizácii úspešných podujatí, kontrolovať kvalitu ponúkaných služieb v Tatrách, podporovať regionálnu formu dopravy, budovať športoviská, bežecké trate, ale napríklad aj podporovať letecké linky do Popradu, či investovať do verejnej zelene,“ uviedla výkonná riaditeľka oblastnej organizácie Región Vysoké Tatry Lenka Maťašovská.

Oblastná organizácia chce tiež pracovať na kontinuálnom zvyšovaní kvality ponúkaných služieb, vytváraní konkurenčných výhod regiónu voči iným destináciám na Slovensku, ale tiež využívaní atraktívnych a trendových foriem elektronickej komunikácie.

Rodiny s deťmi sú cieľovou skupinou

Tatranci tiež plánujú priniesť na Slovensko aj tzv. „via ferraty“, zabezpečené horské cesty v náročných terénoch vybavené fixnými lanami, stúpačkami a inými istiacimi prvkami. Nová ponuka pre športovo založených návštevníkov by mala doplniť štandardnú letnú turistickú ponuku Tatier.

V prvej polovici marca organizácia odovzdala projekt svojej ďalšej činnosti aj s očakávanou dotáciou od štátu na podporu napredovania cestovného ruchu. Hlavnými trhmi v novom projekte Oblastnej organizácie cestovného ruchu Región Vysoké Tatry zostávajú Slovensko, Poľsko, Česko, Ukrajina a pobaltské krajiny.

Sekundárnymi trhmi budú v roku 2013 Nemecko, Maďarsko a Veľká Británia. Hlavnou cieľovou skupinou zostávajú rodiny s deťmi.

Už ste čítali?