Obsahový marketing - čo to vlastne je?
Inzercia
Inzercia

Obsahový marketing - čo to vlastne je?

Obsahový marketing v podstate znamená, že vytvárate pravidelne kvalitný obsah, z ktorého bude mať váš potencionálny zákazník úžitok.

Ilustračné foto. — Foto: Pixabay

Obsahový marketing, ináč tiež content marketing, patrí v posledných rokoch medzi často skloňovaný trend v oblasti online marketingu. V skratke – ide o tvorbu a publikovanie kvalitného, no zároveň nevtieravého obsahu, ktorý má v prvom rade zvýšiť povedomie zákazníka o značke a urobiť z neho verného zákazníka.

Obsahový marketing v podstate znamená, že vytvárate pravidelne kvalitný obsah, z ktorého bude mať váš potencionálny zákazník úžitok, zaujmete ho ním a zároveň v konečnom dôsledku nasmerujete ku kúpe vášho výrobku alebo vašej služby.

Ako robiť obsahový marketing naozaj dobre?

Univerzálny návod neexistuje, no v prvom rade sa musíte zamerať na témy, ktoré sú spojené s vašim podnikaním a ukázať svoju odbornosť, v tom čo robíte a ďalej vypracovať vlastnú obsahovú stratégiu. Predstavte si konkrétneho konzumenta obsahu, čiže určite si cieľovú skupinu, ktorej budete vytvárať obsah na mieru. Bez toho, aby ste niečo predávali, potrebujete zvýšiť povedomie o vašej značke a zvýšiť počet zákazníkov. Ľudí treba zaujať alebo aj zabaviť a tak budú chcieť od vás opäť niečo čítať a tak oveľa radšej aj od vás niečo kúpia. Je to vlastne taká forma nenúteného marketingu.

Výhody content marketingu

1. Ušetríte nákady na reklamu

Obsahový marketing patrí medzi najlacnejšie a najefektívnejšie formy marketingu vôbec. Myslieť si však, že písanie článkov na váš web zvýši výrazne vašu návštevnosť zo dňa na deň je trošku prehnané. Chce to veľa trpezlivosti, vytrvalosti a dôslednosti.

2. Zvýšite návštevnosť vášho webu

Najdôležitejšie je urobiť si správnu analýzu kľúčových slov. Každé správne kľúčové slovo vo vašom novom príspevku na webe znamená príležitosť, že vás niekto nájde. Vôbec to nemusí byť vysoko konkurenčné kľúčové slovo. Môžete písať články, ktoré sú zamerané na tzv. long tail výrazy, čiže menej vyhľadávané kľúčové slová, ale tvoriace širší objem fráz, ktoré ľudia zadávajú do vyhľadávača.

3. Viac obsahu = vyššia návštevnosť

Je takmer samozrejmé, že čím viac kvalitného obsahu budete mať na svojej stránke, tak budete mať vyššiu návštevnosť. Tvoriť obsah dokáže naozaj každý, ale výsledok nemusí byť kvalitný, pretože nie každý je odborníkom v gramatike.

Vtedy je vhodné najať si aspoň copyeditora na korekciu textov. Oproti klasickému copywritingu to bude o niečo lacnejšie. Ak chcete z obsahu vyťažiť maximum, môžete si zaplatiť SEO poradcu, ktorý vám poradí ako písať kvalitný text, pripraví vám obsahovú stratégiu a analýzu kľúčových slov.

4. Vylepšíte povesť vašej značky

Ak ľudia zistia, že vaše články riešia ich problémy alebo poskytnú im kvalitné a odborné informácie, ktoré potrebujú a hľadajú, stanete sa pre nich autoritou vo svojom odbore. A o to predsa ide, aby ľudia verili vašej značke.

5. Získate odberateľov noviniek a nových fanúšikov

Vďaka obsahovému marketingu vytvoríte obsah, ktorý budú ľudia chcieť zdieľať, lajkovať alebo komentovať a obsah sa tak bude šíriť sám. Začnú vás postupne sledovať alebo sa prihlásia na odber vašich noviniek a vy získate nových čitateľov z ktorých sa ľahko môžu stať vaši zákazníci.

Pár slov na záver

Samozrejme aj obsahový marketing má svoje nevýhody. Jednou zásadnou je, že nevyrieši vaše problémy a ťažkosti okamžite. Chce to naozaj veľmi veľa času a úsilia, pravidelnosť a vytrvalosť. Správny content marketing sa nedá zvládnuť za pár týždňov, ibaže by ste si zaplatili dobrého copywritera alebo napríklad content marketingovú agentúru TEXTO.

Už ste čítali?

Peter Nagy: Snažiť sa zapáčiť tínedžerom by bolo trápne. Robím…

Skladba Profesori Indigo mala v skutočnosti už sedem rokov, keď sa z nej zo dňa na deň stal…

Radana má sklerózu multiplex. Keď jej ju diagnostikovali, nevedela…

Ľudia neraz o tomto ochorení nechcú rozprávať. 

Logopedička: Mamička vie správnu reč dieťaťa ovplyvniť už tesne…

Detí, ktoré majú problémy s rečou či artikuláciou, je v…

Uznávaný český pedagóg: Mama je doma kráľovná, nie slúžka. Zariadiť…

Vysokoškolský pedagóg, spíker a lektor Marek Herman pre Dobré…

Sima Martausová: To, že môžem spievať a skladať piesne, vnímam…

Úsmevom pozitívne naladí nejedného človeka a charakterizuje…

Onkogynekológ: Dvesto Sloveniek ročne zomrie úplne zbytočne.…

Chorobe, na ktorú na Slovensku zomiera množstvo žien, sa dá predísť.…

Braňo Mojsej vo vlastnej klinike lieči závislých: Pvým varovným…

Braňo Mojsej sa rozhodol založiť kliniku, v ktorej chce pomáhať závislým…

Fyzioterapeutka: Chrbticu si neničíme len v práci, ale aj v…

Chrbtici neškodíme iba v práci, ale aj v spánku. Fyzioterapeutka…