Tento mesiac sa rozhodne, kto postaví napojenie D1 na obchvat D4
TASR
TASR

Tento mesiac sa rozhodne, kto postaví napojenie D1 na obchvat D4

Národná diaľničná spoločnosť predbežne odhaduje náklady na napojenie týchto dvoch diaľnic spolu s rozšírením D1 po križovatku Triblavina na približne 124 miliónov eur.

Ilustračná snímka — Foto: TASR – Štefan Puškáš

Bratislava 3. apríla (TASR) – V priebehu tohto mesiaca by malo padnúť rozhodnutie o tom, kto bude stavať napojenie existujúcej diaľnice D1 v križovatke Ivanka-sever na nový obchvat Bratislavy na D4. Rozhodnúť sa má, či si túto stavbu zoberie na svoje plecia Národná diaľničná spoločnosť (NDS), alebo ju bude stavať konzorcium na čele s firmou Cintra, ktoré má na starosti projekt obchvatu mesta.

Na dnešnom stretnutí s novinármi to uviedol investičný riaditeľ NDS Ladislav Dudáš. "Ani to nemôžeme vedieť neskôr, pretože to nie že my by sme vlastnými kapacitami nestihli, to už by sa koncesionár dostal do problémov, aby to stihol," uviedol Dudáš. Napojenie diaľnice D1 na novovznikajúcu D4 má byť podľa diaľničiarov hotové na začiatku roka 2019. Ide pritom o úsek, ktorý siaha až po križovatku Triblavina a je rozšírený na plánovaný osempruh.

Podľa NDS je to technicky náročné riešenie, keďže sa existujúca diaľnica D1 bude musieť zodvihnúť a popod ňu bude viesť nová cesta. Výstavba sa má zároveň realizovať počas prevádzky na ceste, práce v tomto úseku by sa preto podľa diaľničiarov mali robiť súbežne s výstavbou obchvatu.

Ministerstvo dopravy pod vedením Árpáda Érseka (Most-Híd) preto momentálne rokuje s konzorciom budujúcim obchvat Bratislavy, či nepostaví aj toto napojenie na diaľnicu D1 až po križovatku Triblavina. "Ministerstvo stále rokuje s koncesionárom o možnosti, žeby diaľnicu po Triblavinu na plnohodnotný osempruh vrátane križovania diaľnice D4 a diaľnice D1 dobudoval koncesionár," uviedli pre TASR z komunikačného oddelenia rezortu dopravy.

V rámci toho procesu predloží podľa rezortu koncesionár na ministerstvo navrhovaný harmonogram spolu s technickým riešením a s tým súvisiacu cenu samotného diela. "V prípade, ak by sa urobila takáto dohoda, tento postup štátu umožní ušetriť peniaze, ktoré môže presunúť na ostatné diaľničné stavby na Slovensku," dodalo ministerstvo.

Výslednú cenu v tejto fáze rokovaní ešte nie je možné podľa rezortu stanoviť, pretože okrem samotného technického riešenia na ňu bude mať vplyv aj spôsob financovania či aktuálne úrokové sadzby jednotlivých financujúcich bánk.

Národná diaľničná spoločnosť predbežne odhaduje náklady na napojenie týchto dvoch diaľnic spolu s rozšírením D1 po križovatku Triblavina na približne 124 miliónov eur. Ak by mala byť výstavba tohto napojenia v réžii NDS, diaľničná spoločnosť by musela čo najskôr vysúťažiť stavbárov, ktorí by práce zrealizovali. Vyriešiť by sa však muselo aj financovanie nákladov na výstavbu.

Už ste čítali?

Keď začal Milan maľovať, svoj pôvod tajil, lebo sa bál reakcií…

Keď odhalil svoje meno a pôvod, v priebehu jedného večera stratil na…

Rasťo navštívil Severnú Kóreu: Hoci je to najkrutejší režim,…

Ľudia majú svojich diktátorov za bohov, ženy si môžu vybrať z 18 účesov,…

Lucie pečie hotové majstrovské diela: Na začiatku som bojovala,…

Je mladá, krásna a úspešná. Na konte má viacero…

Jej mladšia dcéra vyhrala MasterChef, staršia má detskú mozgovú…

Zdravotný stav Paulínky denne núti jej rodičov riešiť inkontinenciu,…

Vnuk Slováka z ikonickej fotky: Že je dedo slávny, sme zistili,…

Starý otec, Gusti Popovič prebýva v rodine maliara Ivana Popoviča naďalej. Napriek…

Kaštieľ Betliar odhalil ďalšie dobre ukryté tajomstvo: Reštaurátori…

Moderné technológie reštaurátorom umožňujú objavovať nové…

Bývalý skinhead z Prešova si vzal Rómku: Dnes sa bojím o naše…

Prešovčan Gabi bol zarytým skinheadom. Keď sa odsťahoval od partie do Anglicka,…

Slovenka najprv v USA upratovala domy, teraz hviezdi pred kamerami:…

Sny si plní v samotnej mekke filmu. Aj keď stále bojuje, robí naplno…