Tento mesiac sa rozhodne, kto postaví napojenie D1 na obchvat D4
TASR
TASR

Tento mesiac sa rozhodne, kto postaví napojenie D1 na obchvat D4

Národná diaľničná spoločnosť predbežne odhaduje náklady na napojenie týchto dvoch diaľnic spolu s rozšírením D1 po križovatku Triblavina na približne 124 miliónov eur.

Ilustračná snímka — Foto: TASR – Štefan Puškáš

Bratislava 3. apríla (TASR) – V priebehu tohto mesiaca by malo padnúť rozhodnutie o tom, kto bude stavať napojenie existujúcej diaľnice D1 v križovatke Ivanka-sever na nový obchvat Bratislavy na D4. Rozhodnúť sa má, či si túto stavbu zoberie na svoje plecia Národná diaľničná spoločnosť (NDS), alebo ju bude stavať konzorcium na čele s firmou Cintra, ktoré má na starosti projekt obchvatu mesta.

Na dnešnom stretnutí s novinármi to uviedol investičný riaditeľ NDS Ladislav Dudáš. "Ani to nemôžeme vedieť neskôr, pretože to nie že my by sme vlastnými kapacitami nestihli, to už by sa koncesionár dostal do problémov, aby to stihol," uviedol Dudáš. Napojenie diaľnice D1 na novovznikajúcu D4 má byť podľa diaľničiarov hotové na začiatku roka 2019. Ide pritom o úsek, ktorý siaha až po križovatku Triblavina a je rozšírený na plánovaný osempruh.

Podľa NDS je to technicky náročné riešenie, keďže sa existujúca diaľnica D1 bude musieť zodvihnúť a popod ňu bude viesť nová cesta. Výstavba sa má zároveň realizovať počas prevádzky na ceste, práce v tomto úseku by sa preto podľa diaľničiarov mali robiť súbežne s výstavbou obchvatu.

Ministerstvo dopravy pod vedením Árpáda Érseka (Most-Híd) preto momentálne rokuje s konzorciom budujúcim obchvat Bratislavy, či nepostaví aj toto napojenie na diaľnicu D1 až po križovatku Triblavina. "Ministerstvo stále rokuje s koncesionárom o možnosti, žeby diaľnicu po Triblavinu na plnohodnotný osempruh vrátane križovania diaľnice D4 a diaľnice D1 dobudoval koncesionár," uviedli pre TASR z komunikačného oddelenia rezortu dopravy.

V rámci toho procesu predloží podľa rezortu koncesionár na ministerstvo navrhovaný harmonogram spolu s technickým riešením a s tým súvisiacu cenu samotného diela. "V prípade, ak by sa urobila takáto dohoda, tento postup štátu umožní ušetriť peniaze, ktoré môže presunúť na ostatné diaľničné stavby na Slovensku," dodalo ministerstvo.

Výslednú cenu v tejto fáze rokovaní ešte nie je možné podľa rezortu stanoviť, pretože okrem samotného technického riešenia na ňu bude mať vplyv aj spôsob financovania či aktuálne úrokové sadzby jednotlivých financujúcich bánk.

Národná diaľničná spoločnosť predbežne odhaduje náklady na napojenie týchto dvoch diaľnic spolu s rozšírením D1 po križovatku Triblavina na približne 124 miliónov eur. Ak by mala byť výstavba tohto napojenia v réžii NDS, diaľničná spoločnosť by musela čo najskôr vysúťažiť stavbárov, ktorí by práce zrealizovali. Vyriešiť by sa však muselo aj financovanie nákladov na výstavbu.

Už ste čítali?

Jusufova rodina zmenila Šamorín na hlavné mesto zmrzliny: Práškové…

Vraví sa, že Juhoslovania sú všade. Niektorí Šamorínčania…

Všeobecná lekárka Etela Janeková nezavrela ambulanciu ani na…

MUDr. Etela Janeková, PhD. od začiatku pandémie nezavrela svoju ambulanciu ani…

Východniarov lieči tento usmievavý lekár z Kene: Ľudia sú tu…

Kipchanga Chemwotei Sakong pre známych jednoducho Kip. O Slovensku dlho nič nevedel.…

Pavol Croft je slovenský Indiana Jones. Nechcelo sa mu stáť…

K histórii a umeniu mal Pavol Croft vždy blízko. Preto si ich vybral…

Aj keď je úplne nevidiaca, učí na strednej škole: Študenti sa…

Odmalička snívala o tom, že sa bude predvádzať na javisku. Košičanka…

Byt v úplnom centre Bratislavy vymenili za šťastie na dedine:…

Nie všetky pokrokové projekty začínajú výpoveďou v korporáte.…

Práca v banke ju už nenapĺňala, pustila sa do výroby ženských…

Práca v banke si vyžaduje biznis oblečenie. Dobre o tom vedela už počas vysokej…

Pre koronu prišiel o prácu, tak piekol veterníky pre záchranárov.…

Keď prišiel Matúšov kolega s nápadom piecť koláče…