Dobré noviny
Bratislava čaká na povolenie, aby sa začali práce na trati električky
TASR
TASR

Bratislava čaká na povolenie, aby sa začali práce na trati električky

Na snímke električky vo vozovni DPB Bratislava -Jurajov dvor.
Na snímke električky vo vozovni DPB Bratislava -Jurajov dvor. — Foto: TASR/Štefan Puškáš

Koncom minulého roka pritom samospráva predpokladala štart prác v apríli.

Bratislava 8. marca (TASR) – Hlavné mesto stále nevie presný termín spustenia rekonštrukcie Dúbravsko-Karloveskej električkovej radiály. Koncom minulého roka pritom predpokladalo začatie prác v apríli. "Stále čakáme na stavebné povolenia stavebných úradov," povedala pre TASR Katarína Kohútiková z komunikačného oddelenia bratislavského magistrátu.

Modernizácia radiály by mala po spustení prác trvať okolo 15 mesiacov a celkové náklady na rekonštrukciu môžu dosiahnuť sumu približne 67 miliónov eur. "Okamžite po vydaní všetkých povolení a presnom naplánovaní termínov prác budeme informovať cestujúcich o všetkých prácach aj o dočasných zmenách v organizácii dopravy," skonštatovalo ešte koncom minulého roka hlavné mesto.

Rekonštruovať sa má úsek električkovej trate od tunela pod hradom po križovatku ulíc M. Sch. Trnavského a Hanulova v Dúbravke. Od tejto časti po jej koniec na ulici Pri kríži sa trať modernizovala v roku 2014. Bratislavská samospráva chce trať modernizovať pre jej technicky zastaraný stav. Podľa zámeru sa má kompletne vymeniť električkový zvršok aj spodok spolu s odvodnením. Zrekonštruovať sa majú aj nástupištia.

Podľa zámeru budú mať osvetlené prístrešky, elektronický informačný systém a bezbariérový prístup. Každé doteraz neriadené priecestie bude vybavené svetelnou signalizáciou a riadené v dynamickom režime s absolútnou preferenciou električiek. Upravená bude aj súbežná komunikácia tak, aby bola zachovaná plynulá a bezpečná premávka. Rekonštrukcia sa dotkne aj niektorých zastávok autobusov a ich nástupísk.

"Nahradené budú jestvujúce obrubníky pri vnútornom okraji vozovky za nové monolitické cestné obrubníky. Upravené budú chodníky pri priechodoch pre chodcov, aby obsahovali signálny a varovný pás, prípadne sa výškovo upraví hrana chodníka, ak nie je v súčasnosti znížená," uvádza sa v dokumentácii. Obratisko v Karlovej Vsi sa má prebudovať tak, aby doň mohli električky vojsť aj zo smeru od Dúbravky. V rámci modernizácie električkovej trate sa na dôležitých prestupových uzloch vybudujú dve integrované zastávky MHD, a to na Molecovej a Damborského. Modernizácia zahŕňa aj vybudovanie nového trakčného vedenia.

Magistrát chce týmto zvýšiť traťovú rýchlosť, únosnosť koľajového spodku, bezpečnosť prevádzky i cestujúcich. Taktiež aj znížiť hluk a vibrácie, ktoré táto doprava spôsobuje. Mesto bude túto modernizáciu financovať pomocou eurofondov, päť percent má hradiť mesto, desať percent štát a 85 percent EÚ. Bratislava chce tento rok dokončiť aj projekty modernizácie Vajnorskej a Ružinovskej električkovej radiály a predlženia električkovej trate v Petržalke až po Janíkov dvor. 

SLEDUJTE POZITÍVNE SPRÁVY Z BRATISLAVSKÉHO KRAJA NA FACEBOOKU!

Už ste čítali?