Dobré noviny
Kofola skúša nový biznis, kúpila sieť barov UGO juice
SITA
SITA

Kofola skúša nový biznis, kúpila sieť barov UGO juice

Koľko Kofola zaplatila za 12 barov v Česku a tri na Slovensku však nie je známe, hodnotu transakcie obe strany taja.

BRATISLAVA 6. marca - Výrobca nealkoholických nápojov Kofola sa vrhol do nového biznisu. Firma kúpila v Česku a na Slovensku sieť pätnástich barov s ponukou lisovaných ovocných a zeleninových štiav.

Spolu s nákupom rodinnej firmy UGO juice Kofola tiež vytvorila nový produktový rad, čerstvé šťavy plní aj do PET fliaš. Spoločnosť o tom informovala v stredu.

Podľa českého denníka Mladá fronta Dnes získala Kofola vo firme UGO juice 75 percentný podiel, zvyšných 25 % si nechal jej zakladateľ a riaditeľ Marek Farník. Koľko Kofola zaplatila za 12 barov v Česku a tri na Slovensku, však nie je známe. Kofola plánuje otvárať ďalšie UGO bary, a to vlastné, ako aj formou franšízu.

"Chceli by sme prirodzene rásť. Nie agresívnou cestou. Chceme pozvoľne budovať ďalšie miesta, ktoré budú mať ekonomický zmysel," uviedol pre MF Dnes Farník.

"Myšlienka, že väčšina Slovákov a Čechov nepozná chuť a farbu čerstvej zeleniny a ovocia, stála na začiatku budovania našej novej značky čerstvých nápojov UGO. Tá teraz patrí ku Kofole a otvára celkom novú kategóriu nápojov," okomentoval transakciu riaditeľ Kofoly Jannis Samaras.

Čerstvé šťavy v PET fľašiach plánuje Kofola exportovať na Slovensko a do Poľska. Ich produkcia sa momentálne pohybuje na úrovni zhruba desať tisíc kusov za mesiac.

Cieľom je dostať produkciu na stovky tisíc fliaš za mesiac. Šťavy určené na tento typ predaja prechádzajú procesom nazývaným paskalizácia, ktorý vysokým tlakom ničí nežiaduce látky a predlžuje trvanlivosť nápoja na zhruba tri týždne.

Už ste čítali?