Svetové firmy odstránili zo svojich názvov písmená A, B a O. Svetu tým vyslali dôležitú správu
Iveta Bátrnová
Iveta Bátrnová

Svetové firmy odstránili zo svojich názvov písmená A, B a O. Svetu tým vyslali dôležitú správu

Veľké korporácie v uplynulých dňoch odstránili zo svojich názvov písmená A, B a O. Neuniklo to pozornosti médií a ani ľudí z celého sveta, ktorí chceli vedieť, čo sa stalo. Spoločne sa týmto spôsobom firmy snažili pripomenúť dôležitú vec.

Z názvov svetových firiem zmizli 3 písmená. — Foto: Twitter/Koláž DN

LONDÝN 23. augusta - Svetové značky ako Google či Tesco a mnohé ďalšie odstránili zo svojich logotypov písmená A, B a O. Výber písmen nebol náhodný a chceli tým upriamiť pozornosť na dobrú vec.

Otázka života

Po celom svete začali známe spoločnosti veľkých mien a niektoré veľkomestá v spolupráci s Krvnou a transplantačnou stanicou NHS Blood and Transplant významnú kampaň. Úlohou značiek bolo odstrániť zo svojich log písmená A, B a O, ktoré predstavujú všetky krvné skupiny - A, B, AB a nulku. Spoločnosť Google tak prišla hneď o dve písmená, Tesco o jedno a pridalo sa dokonca aj Holandsko, ktoré zo svojho nápisu I Amsterdam odstránilo dva znaky. Podobne sa zachovalo aj kanadské mesto Toronto, Univerzita v Cambridge a spoločnosť Microsoft i viaceré iné.

Spoločne tým chceli podčiarknuť dôležitú úlohu darcovstva krvi, ktoré má celosvetový význam pre záchranu ľudských životov. Globálna kampaň pod názvom "Missing type", teda Chýbajúci znak alebo aj typ, žiadala ľudí o to, aby vyplnili chýbajúce medzery. Chceli tým ľuďom z celého sveta naznačiť, aký veľký význam má, keď sa rozhodnúť darovať krv a prostredníctvom tejto kampane im chceli povedať aj to, že transfúznym staniciam stále chýbajú darcovia krvi. Tak, ako chýbajú písmená v názvoch firiem a miest, transfúznym staniciam chýba krv všetkých krvných skupín - to je posolstvom kampane. 

Výzva pre celý svet

Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie v uplynulom desaťročí sa počet darcov krvi znížil asi o 30%, preto vznikla táto iniciatíva, ktorá má ľuďom pripomenúť, akí sú darcovia krvi potrební. Do kampane sa zapojilo celkovo 21 krajín z celého sveta, medzi ktorými boli Anglicko, Írsko, Austrália, Kanada, USA, Singapur či Južná Afrika. Veľké korporácie v týchto krajinách v spolupráci s 25 organizáciami, ktoré vybavovali záujemcov o darovanie krvi, boli ľudia vyzývaní k tomu, aby sa rozhodli darovať krv.

Takto to vyzeralo, keď firmy odstránili zo svojich nápisov písmená A, B a O.

— Foto: Twitter/GoogleJapan
— Foto: Twitter/MicrosoftUK
— Foto: Twitter/Iamsterdam
— Foto: Twitter/Tesco
— Foto: Twitter/MichaelBetel
— Foto: Twitter/InnocentDrinks
— Foto: Twitter/LondonPride
— Foto: Instagram/SydneyOperaHouse
— Foto: Twitter/Qantas
— Foto: Facebook/NHSBloodDonation

Už ste čítali?

Jusufova rodina zmenila Šamorín na hlavné mesto zmrzliny: Práškové…

Vraví sa, že Juhoslovania sú všade. Niektorí Šamorínčania…

Všeobecná lekárka Etela Janeková nezavrela ambulanciu ani na…

MUDr. Etela Janeková, PhD. od začiatku pandémie nezavrela svoju ambulanciu ani…

Východniarov lieči tento usmievavý lekár z Kene: Ľudia sú tu…

Kipchanga Chemwotei Sakong pre známych jednoducho Kip. O Slovensku dlho nič nevedel.…

Pavol Croft je slovenský Indiana Jones. Nechcelo sa mu stáť…

K histórii a umeniu mal Pavol Croft vždy blízko. Preto si ich vybral…

Aj keď je úplne nevidiaca, učí na strednej škole: Študenti sa…

Odmalička snívala o tom, že sa bude predvádzať na javisku. Košičanka…

Byt v úplnom centre Bratislavy vymenili za šťastie na dedine:…

Nie všetky pokrokové projekty začínajú výpoveďou v korporáte.…

Práca v banke ju už nenapĺňala, pustila sa do výroby ženských…

Práca v banke si vyžaduje biznis oblečenie. Dobre o tom vedela už počas vysokej…

Pre koronu prišiel o prácu, tak piekol veterníky pre záchranárov.…

Keď prišiel Matúšov kolega s nápadom piecť koláče…