Svetové firmy odstránili zo svojich názvov písmená A, B a O. Svetu tým vyslali dôležitú správu
Veľké korporácie v uplynulých dňoch odstránili zo svojich názvov písmená A, B a O. Neuniklo to pozornosti médií a ani ľudí z celého sveta, ktorí chceli vedieť, čo sa stalo. Spoločne sa týmto spôsobom firmy snažili pripomenúť dôležitú vec.

LONDÝN 23. augusta - Svetové značky ako Google či Tesco a mnohé ďalšie odstránili zo svojich logotypov písmená A, B a O. Výber písmen nebol náhodný a chceli tým upriamiť pozornosť na dobrú vec.
Otázka života
Po celom svete začali známe spoločnosti veľkých mien a niektoré veľkomestá v spolupráci s Krvnou a transplantačnou stanicou NHS Blood and Transplant významnú kampaň. Úlohou značiek bolo odstrániť zo svojich log písmená A, B a O, ktoré predstavujú všetky krvné skupiny - A, B, AB a nulku. Spoločnosť Google tak prišla hneď o dve písmená, Tesco o jedno a pridalo sa dokonca aj Holandsko, ktoré zo svojho nápisu I Amsterdam odstránilo dva znaky. Podobne sa zachovalo aj kanadské mesto Toronto, Univerzita v Cambridge a spoločnosť Microsoft i viaceré iné.
Spoločne tým chceli podčiarknuť dôležitú úlohu darcovstva krvi, ktoré má celosvetový význam pre záchranu ľudských životov. Globálna kampaň pod názvom "Missing type", teda Chýbajúci znak alebo aj typ, žiadala ľudí o to, aby vyplnili chýbajúce medzery. Chceli tým ľuďom z celého sveta naznačiť, aký veľký význam má, keď sa rozhodnúť darovať krv a prostredníctvom tejto kampane im chceli povedať aj to, že transfúznym staniciam stále chýbajú darcovia krvi. Tak, ako chýbajú písmená v názvoch firiem a miest, transfúznym staniciam chýba krv všetkých krvných skupín - to je posolstvom kampane.
Výzva pre celý svet
Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie v uplynulom desaťročí sa počet darcov krvi znížil asi o 30%, preto vznikla táto iniciatíva, ktorá má ľuďom pripomenúť, akí sú darcovia krvi potrební. Do kampane sa zapojilo celkovo 21 krajín z celého sveta, medzi ktorými boli Anglicko, Írsko, Austrália, Kanada, USA, Singapur či Južná Afrika. Veľké korporácie v týchto krajinách v spolupráci s 25 organizáciami, ktoré vybavovali záujemcov o darovanie krvi, boli ľudia vyzývaní k tomu, aby sa rozhodli darovať krv.
Takto to vyzeralo, keď firmy odstránili zo svojich nápisov písmená A, B a O.









