Dobré noviny
Zákazníčka napísala kaviarni nelichotivú recenziu. Nečakaná reakcia zaujala médiá
Dobré noviny
Dobré noviny

Zákazníčka napísala kaviarni nelichotivú recenziu. Nečakaná reakcia zaujala médiá

— Foto: Bennett´s Cafe and Bistro

Majiteľ negatívne hodnotenie zákazníčky neignoroval, ale rozhodol sa naň odpovedať.

LONDÝN 18. januára – Bennett's Cafe & Bistro je jednou z najobľúbenejších kaviarní v anglickom meste York. Zákazníci si jej služby aj obsluhu vždy chvália a radi sa sem vracajú, čomu nasvedčujú aj pozitívne hodnotenia na webovej stránke a facebooku kaviarne.

A hoci je väčšina návštevníkov tohto podniku obvykle nad mieru spokojná, niekedy ho navštívia aj náročnejší zákazníci, ktorí sú citliví aj na tie najmenšie chybičky. Ich požiadavky sú také vysoké, že sa dajú iba ťažko splniť. A jednou z takýchto zákazníčok bola podľa personálu aj Hannah, ktorá kaviareň navštívila pred niekoľkými týždňami a objednala si v nej iba horúcu vodu s citrónom. Keď však zistila, že za ňu musí zaplatiť 2 libry, ostala pohoršená a rozhodla sa to kaviarni oplatiť. Medzi samé päť hviezdičkové hodnotenia kaviarni na stránke odrazu pribudla jedno hviezdičková recenzia od Hannah aj s takýmto popisom:

„Toto miesto je vskutku príšerné. Vybrala som sa sem večer s priateľmi na čaj, no mala som obmedzený rozpočet. Rozhodla som sa preto objednať si iba horúcu vodu s citrónom, no nepriniesli mi ju vtedy, keď doniesli ostatné nápoje a koláče mojim priateľom. Keď som sa opýtala, prečo platím za vodu s citrónom tak veľa, čašník sa mi drzo povedal: ´Prepáčte, viete koľko stojí citrón?´ Áno, viem. A rozhodne to nie sú 2 libry. Potom mi povedal, že šálka čaju stojí rovnako ako horúca voda s citrónom.

Hrozné miesto, ktoré určite neodporúčam a hrubý čašník, ktorý by si zaslúžil padáka. Už sa sem určite nevrátim a nikdy neporadím priateľom ani rodine, aby šli práve sem.“

Či už bola táto recenzia prikrášlená alebo nie, majiteľ reštaurácie sa rozhodol na ňu reagovať a odpovedal nasledovne:

„Je mi ľúto, že ste sa cítili okradnutá, ale ja sa vám teraz pokúsim vysvetliť, prečo to tak nie je. Prišli ste do kaviarne, obsluha vás odprevadila na vaše miesto, ponúkla vám menu a chvíľu počkala, kým si vyberiete.

Režijné náklady podniku, ako je nájomné, rôzne poplatky, náklady na energie, bankové poplatky a tak ďalej, stoja 27,50 libier na hodinu prevádzky. Svojim kolegom tiež platím mzdu, ktorá im umožňuje žiť dôstojný život a po zahrnutí odmien za odpracovanú dovolenku, poistenie, prácu pred otvorením a po zatvorení podniku ma stojí jeden zamestnanec 12,50 libier na hodinu. Súhrnná cena je teda 40 libier na hodinu, alebo ak chcete 67 pencí za minútu. To znamená, že náklady za poskytnutie dvoj až troj-minútovej služby vychádzajú na 1,34 až 2,00 libier. K tomu, ale musím pripočítať DPH vo výške 20 %, čo zvyšuje cenu na 1,60 až 2,40 libier, a to bez ohľadu na to, či ste mali sáčok čaju, ktorý stojí jeden a pol pence alebo len citrón, ktorý stojí 5 pencí.

Uznávam, že to všetko robí šálku čaju v kaviarni v centre mesta o čosi drahšou v porovnaní s tou, ktorú si urobíte doma, ale, bohužiaľ, to je krutá realita života. Všetky ďalšie náklady totiž stoja oveľa viac ako samotné ingrediencie.“

Svoju reakciu ukončil manažér ešte jednou jednoduchou, ale trefnou poznámkou:

„Hrubosť, ktorú vo mne teraz možno vnímate je spôsobená neúctou, ktorú vnímam ja vo vás a v domnienke, že ste iba chceli využiť náš podnik, aby ste dostali niečo zadarmo.“

Táto na prvý pohľad obyčajná odpoveď na negatívne hodnotenie nespokojnej zákazníčky sa zakrátko dostala aj za hranice webovej stránky kaviarne a začali o nej písať aj britské médiá. Väčšine ľudí sa reakcia majiteľa páčila natoľko, že ju dokonca zdieľali na svojich sociálnych sieťach.

Čo si ale o hodnotení zákazníčky a odpovedi majiteľa kaviarne myslíte vy? Bola jeho reakcia podľa vás primeraná a adekvátna, alebo naopak prehnaná a nevhodná? O vaše názory sa s nami podeľte v komentároch.

Už ste čítali?