Predajca = nepriateľ vo firme?
Jednoducho vyhoďte každého zamestnanca, ktorý vám hovorí dve veci: “Ľudia nemajú peniaze”, alebo “Ľudia nie sú ochotní kupovať”.
Nejdem písať o ľuďoch, ktorí chodia do práce a vystupujú otvorene proti firme, majiteľom alebo vedeniu.
Títo pracovníci si nevážia ani firmu, ani svoju prácu – sú otvorení nepriatelia tých, ktorí im tú prácu dávajú. Pevne verím, že ich ďalší zamestnávateľ je dnes úrad práce.
Pozrime sa na obchodníkov alebo predavačov vo firmách.
Idú na stretnutie so zákazníkom alebo potenciálnym zákazníkom. Alebo zákazník vojde do predajne.
Čo to znamená?
Zákazník má nejakú túžbu alebo potrebu.
Takže, ak idete niekam za klientom na dohodnuté stretnutie (je jasné, že idete niečo predávať, dnes asi nikto nemá čas len tak sa stretávať a rozprávať o nesmrteľnosti chrústov) alebo niekto prišiel k vám do obchodu, to znamená jediné, že:
On chce kúpiť.
On sa s vami nezahráva. Po pravde, pokiaľ nemáte predajňu pri zastávke autobusu a ľudia sa k vám nechodia v zime zohriať alebo v daždi schovať, tak to skutočne znamená jediné – chcem kúpiť.
To znamená, že je treba zákazníkovi niečo PREDAŤ. A záleží už len na schopnostiach obchodníkov alebo predavačov, či to dokážu alebo nie.
Ak sa im to nepodarí, a to nemám na mysli situáciu, že ste práve predali posledný kus, obvykle to znamená, že zlyhal predajca. A toto je ťažké si priznať!
Ak sa ich opýtate, čo sa deje, prečo nepredali, obvykle dostanete odpoveď, že je kríza. Áno, lenže tá tu je už 6 rokov a aj napriek tomu ľudia a firmy nakupujú! Život sa nezastavil. A navyše toto bola výhovorka, ktorá platila na šéfov, možno tak prvý – druhý rok. (Možno budete počuť nejakú inú výhovorku – oni pozerajú len ceny, sú to internetoví obzerači, …)
V každom prípade to dnes znamená niečo iné – “nechce sa mi robiť” alebo “neviem to robiť“.
Je na vás, či si necháte takto rozkladať vašu firmu z vnútra.
Riešenie? Nie každému sa bude páčiť, ale nemáte veľmi na výber – dajte preč – jednoducho vyhoďte každého zamestnanca, ktorý vám hovorí dve veci:
“Ľudia nemajú peniaze”,
alebo
“Ľudia nie sú ochotní kupovať”.
(Pretože to nie je pravda. Ak sa aj pozriete napríklad na krízu v realitách alebo stavebníctve, tak jediné, čo sa stalo, že zákazníci odmietli a odmietajú platiť za veľké a predražené byty, byty zle naprojektované alebo zle dispozične riešené. Alebo za niečo, čo je na prvý pohľad lacné a niekto vám to chce vnútiť za veľké peniaze. A to by sa stalo skôr alebo neskôr aj tak. Ale kupujú ďalej, ibaže si vyberajú.)
Títo zamestnanci (a to nemusia byť len predajcovia), ktorí toto hovoria, sú vaši skutoční nepriatelia! Máte ich priamo vo vašej firme. A sú efektívnejší a horší ako vaša konkurencia. Prečo? Pretože takýmito rečami veľmi efektívne rozkladajú morálku vo vašej firme a obhajujú slabé výkony ľudí alebo celých oddelení.
Pamätajte – pravda je – ak človek prišiel k vám do obchodu (alebo sa s vami chce stretnúť), tak chce niečo kúpiť!
(PR)