Firemná identita III. – posilnite svoju značku dobrou firemnou kultúrou
Jednotná firemná kultúra je podstatná zložka firemnej identity. A je to viac ako len štýl obliekania.
Firemná kultúra je pôsobenie navonok aj dovnútra. Je to súbor dlhodobo udržiavaných hodnôt a pravidiel, ktoré sú vo firme všeobecne zdieľané. To všetko vplýva na konanie rôznych skupín zamestnancov a prispieva tak k celkovému imidžu firmy.
Do istej miery sa firemná kultúra formuje aj samovoľne a vychádza z hodnôt a spôsobu práce zakladateľov. Avšak manažment by mal stanoviť aspoň základné pravidlá už v čase, keď rozbieha založenie firmy.
Internú firemnú kultúru charakterizujú rôzne písané a nepísané pravidlá, organizácia práce, jednanie so zamestnancom, spôsob odmeňovania, formy motivácie. Zamestnanec by mal byť oboznámený s hlavnými zásadami už v prijímacom konaní a najmä v skúšobnej dobe. Ak sa s požiadavkami nevie stotožniť, nemal by miesto vo firme prijať.
Pri presadzovaní firemnej kultúry musí zamestnávateľ začať od seba. Pretože k dobrej firemnej kultúre patrí aj odmeňovanie zamestnancov podľa jasných pravidiel, spracovanie miezd v dohodnutom termíne, nutné je vychádzať v ústrety potrebám zamestnancov.
Vonkajšími atribútmi firemnej kultúry sú značka, hodnoty, história, filozofia. Navonok sa firemná kultúra prejavuje najmä smerom k zákazníkovi.
Ak je zameraním firmy tvorba eshopov, firma sa snaží prilákať zákazníka na produkt s bohatou funkčnosťou, možnosťou prepojiť systém na fakturáciu a vedenie účtovníctva, optimalizáciou pre vyhľadávače. Mala by však prejaviť aj dobrú firemnú kultúru ako spoľahlivosť a dodržiavanie termínov, ochotu riešiť reklamácie a dodatočné úpravy a zabezpečiť dlhodobú údržbu.
Stanoviť si dobrú firemnú kultúru a dodržiavať ju je investícia do dobrého mena firmy.