Dobré noviny
Firemná identita II. – komunikujte na úrovni
esz
esz

Firemná identita II. – komunikujte na úrovni

Druhou zložkou firemnej identity je jednotná firemná komunikácia. Ak ste na prvý pohľad dobre zapôsobili príjemným vizuálnym štýlom, teraz je potrebné dobrý dojem dlhodobo upevňovať vhodnou komunikáciou.

Základným cieľom firemnej komunikácie je budovanie značky, pozitívneho obrazu spoločnosti a jej produktov. Ďalšími cieľmi sú získavanie partnerov a klientov, ako aj dobré fungovanie spoločnosti vďaka vhodnej internej komunikácii.

Informácie by mali prúdiť na základe dobre premyslenej komunikačnej stratégie. Táto stratégia zahŕňa rôzne prvky a aktivity, ako je slogan, PR aktivity, priamy marketing, komunikačné tréningy a iné. Komunikácia firmy pritom môže byť aj nepriama. Príkladom sú niektoré mimobratislavské firmy, ktoré si založili virtuálne kancelárie na prestížnej adrese v Bratislave, čím sa snažia posilniť svoj imidž.

Firemná komunikácia má tri základné cieľové skupiny. B2B komunikácia je zameraná na firmy - partnerov aj konkurenciou. Zahŕňa pripravenosť zamestnancov na obchodné stretnutia, komunikácia s odborníkmi v danej oblasti, informačný servis, aj to, akých dodávateľov si vyberáme.

B2C komunikácia pracuje s koncovými zákazníkmi, ako oslovovať nových zákazníkov, starostlivosť o existujúcich, riešenie problémov. Spôsob komunikácie so zákazníkmi sa pritom môže líšiť od zamerania firmy. Spoločnosť, ktorá vytvára informačné systémy pre menší počet klientských firiem, môže dobré vzťahy podporiť poloformálnym večierkom pre klientov. To nie je možné pre firmu, ktorá je zameraná na predaj mobilov, tu je vhodnejšia komunikácia prostredníctvom médií.

Treťou zložkou je interná komunikácia. Firma musí informovať vlastných zamestnancov o dianí vo firme, výsledkoch, úspechoch a zmenách, inak vzniká priestor pre fámy a neistotu. Aj zamestnávateľ má byť informovaný o názoroch, problémoch a návrhoch zamestnancov. Tí by sa mali mať na koho obrátiť vo všetkých svojich potrebách, a to či už potrebujú dokúpiť nové náplne do tlačiarní alebo  objednať služby externého odborníka.

Ak máte za sebou založenie spoločnosti a dizajn firemnej identity, určite popracujte aj na firemnej komunikácii. Pretože kým vizuálny štýl stačí z času na čas oprášiť, dopracovať sa k dobrej komunikácii a aj si ju udržať je neustály proces.

Už ste čítali?

List od neznámeho dievčaťa zmenil jeho život. Slovák Marián sa vo Vietname zaľúbil a našiel cestu ku káve

Mal som asi naivnú predstavu, že ľudia, čo robia s kávou, sú bohatí, spomína…

Lesník Miroslav Ondruš stál zoči-voči bojujúcim medveďom: Keď odišli, zachvátila ma poľovnícka triaška

Medvedica zaútočila na medveďa a ten sa dlho spamätával z toho, čo sa vlastne…

Nikdy nezabudne, ako na pláži uvidel krásnu Slovenku. Mario Cimarro spoznal Broňu po mnohých omyloch

Pozrela sa na mňa s tými svojimi úžasnými modrými očami, až sa…

Všeobecná lekárka Etela Janeková nezavrela ambulanciu ani na jediný deň: denne ošetrí 120 pacientov

MUDr. Etela Janeková, PhD. od začiatku pandémie nezavrela svoju ambulanciu ani…