Dobré noviny
Priemerná alebo krásna? Experiment skúmal, ako ženy vidia samé seba
Dobré noviny
Dobré noviny

Priemerná alebo krásna? Experiment skúmal, ako ženy vidia samé seba

Netradičný sociálny experiment zrealizovala kozmetická spoločnosť Dove.

BRATISLAVA 9. apríla - Predstavte si, že máte samú seba označiť ako priemernú alebo ako krásnu. Ktorý prívlastok by ste si vybrali?

Netradičný sociálny experiment zrealizovala kozmetická spoločnosť Dove. Postup bol jednoduchý: ženy mali pri vstupe do verejnej budovy na výber dvoje dverí, ktorými mohli vstúpiť. Nad jednými svietil nápis „krásna“ a nad druhými „priemerná“. Výber konkrétnych dverí odzrkadľoval to, ako ženy vnímajú samé seba.

Výsledky boli šokujúce. Až 83% žien, ktoré sa experimentu zúčastnili v Austrálii, zvolili dvere s nápisom „priemerná“. Experimentu sa celkovo zúčastnilo 11-tisíc žien. 9397 z nich videlo samé seba ako priemerné.

Austrálčanky sú sebavedomejšie

Výsledky experimentu boli prekvapením aj z toho dôvodu, že Austrálčanky sú považované za sebavedomejšie, ako ženy žijúce v iných svetových regiónoch. Celkovo sa ukázalo, že len mizivé 4% žien z rôznych kútov sveta vnímajú samé seba ako krásne.

Spoločnosť Dove upozorňuje na výsledky experimentu, ktorý prebiehal v piatich veľkých mestách: Šanghaj, San Francisco, Londýn, Sao Paulo a Naí Dillí. Zdôrazňujú nutnosť bojovať proti stereotypom a nereálnym ideálom krásy vyskytujúcim sa v modernej spoločnosti. Práve tieto vplyvy majú totiž významný dopad na to, ako ženy vnímajú a hodnotia samé seba.

Ktoré dvere by ste si vybrali vy? Napíšte nám do diskusie.

Už ste čítali?