Priemerná alebo krásna? Experiment skúmal, ako ženy vidia samé seba
Netradičný sociálny experiment zrealizovala kozmetická spoločnosť Dove.
BRATISLAVA 9. apríla - Predstavte si, že máte samú seba označiť ako priemernú alebo ako krásnu. Ktorý prívlastok by ste si vybrali?
Netradičný sociálny experiment zrealizovala kozmetická spoločnosť Dove. Postup bol jednoduchý: ženy mali pri vstupe do verejnej budovy na výber dvoje dverí, ktorými mohli vstúpiť. Nad jednými svietil nápis „krásna“ a nad druhými „priemerná“. Výber konkrétnych dverí odzrkadľoval to, ako ženy vnímajú samé seba.
Výsledky boli šokujúce. Až 83% žien, ktoré sa experimentu zúčastnili v Austrálii, zvolili dvere s nápisom „priemerná“. Experimentu sa celkovo zúčastnilo 11-tisíc žien. 9397 z nich videlo samé seba ako priemerné.
Austrálčanky sú sebavedomejšie
Výsledky experimentu boli prekvapením aj z toho dôvodu, že Austrálčanky sú považované za sebavedomejšie, ako ženy žijúce v iných svetových regiónoch. Celkovo sa ukázalo, že len mizivé 4% žien z rôznych kútov sveta vnímajú samé seba ako krásne.
Spoločnosť Dove upozorňuje na výsledky experimentu, ktorý prebiehal v piatich veľkých mestách: Šanghaj, San Francisco, Londýn, Sao Paulo a Naí Dillí. Zdôrazňujú nutnosť bojovať proti stereotypom a nereálnym ideálom krásy vyskytujúcim sa v modernej spoločnosti. Práve tieto vplyvy majú totiž významný dopad na to, ako ženy vnímajú a hodnotia samé seba.
Ktoré dvere by ste si vybrali vy? Napíšte nám do diskusie.