Podnikanie chce nápad
S dobrým nápadom ide podnikanie ľahko. Niekto vymyslel sociálnu sieť na internete a má z toho obrovské peniaze. Že to pred tým nikoho nenapadlo! Ani samotní používatelia predtým nevedeli, že niečo také potrebujú. Facebook bol prvý a rýchlo obsadil skoro celý trh. Neskôr prišli aj iné sociálne siete, ale ušiel sa im už len menší kus koláča.
Naším nápadom však nemusí byť len novinka, akú ľudia doteraz nikdy nepoužívali. Že sa dá zarábať aj na bežných veciach, ako vidíme na týchto dvoch príkladoch.
Prvým sú lacné tonery. Chceme sa presadiť na obsadenom trhu a vyrábať lacnejšie náplne do laserových tlačiarní. Náplne zároveň musia byť kompatibilné so značkovými tonermi, aby sa dali použiť do bežných tlačiarní. Máte nápad? Zriadime výkup tonerov – odkúpime prázdne náplne od značkových výrobcov a znova ich naplníme. Tonery budú kompatibilné, lacné a ešte sa môžeme pochválit ekologickým postupom pri výrobe.
Druhým príkladom sú nové služby pre podnikateľov. Niekto porozmýšľal, ktoré veci podnikatelia bežne robia sami a ponúkol im to ako službu. Spomenieme si možno na účtovníctvo, mzdy a podobné služby. V tomto je už trh dávno obsadený. Avšak kto podniká, sám si vyskúšal, že čas zaberá už samotné založenie sro. A je tu nápad – predaj ready made spoločností, nových firiem pripravených na okamžité podnikanie.
Tonery či firmy - nie sú to veru žiadne novinky. Veď sa na nich ani nedá zarobiť to, čo zarábajú majitelia facebooku. Predsa však niekomu poskytujú živobytie.