Dobré noviny
Kompletné info o dianí v Štiavnici nájdu turisti na novom portáli
TASR
TASR

Kompletné info o dianí v Štiavnici nájdu turisti na novom portáli

uristom hľadajúcim informácie o aktuálnom dianí, pamiatkach či možnostiach ubytovania v Banskej Štiavnici slúži nová internetová stránka banskastiavnica. travel.

Zima v Banskej Štiavnici Foto: Jaroslav

Banská Štiavnica 3. marca (TASR) - Turistom hľadajúcim informácie o aktuálnom dianí, pamiatkach či možnostiach ubytovania v Banskej Štiavnici slúži nová internetová stránka banskastiavnica.travel. Zámerom mesta je, aby sa tento portál stal pre turistov a návštevníkov mesta prioritným zdrojom informácií. Súčasná oficiálna stránka mesta by mala byť určená predovšetkým domácim.

"Portál banskastiavnica.sk by sa mal do konca roka viac začať orientovať smerom na občana, to znamená, že bude obsahovať najmä informácie určené pre domácich obyvateľov, "travel" naopak zase pre návštevníkov mesta," vysvetlil Rastislav Marko z banskoštiavnického Mestského úradu. Pôvodná stránka by tak mala byť v budúcnosti ešte prehľadnejšia. Mesto chce napríklad v rámci transparentnosti zvýšiť dostupnosť niektorých dokumentov na internete.

Ako vysvetlil Igor Kuhn, riaditeľ Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OO CR) Región Štiavnica, nová internetová stránka určená pre turistov je objemná a s vyčerpávajúcimi informáciami, pričom má približne 430 podstránok. Jej súčasťou je aj rezervačný systém pre ubytovacie zariadenie, kde je viac ako 60 zariadení z Banskej Štiavnice a okolia. Pri každom ubytovacom zariadení sú podľa Kuhna aj hodnotenia ich zákazníkov, ktoré zverejnili na jednej z najväčších turistických stránok sveta.

Stránka obsahuje praktické informácie o zaujímavých miestach a pamiatkach v meste, o múzeách a tajchoch, či možnostiach aktívneho oddychu v meste a jeho okolí, ale aj kalendár podujatí. Obsahuje tiež rôzne videá, fotogalérie a virtuálne prehliadky. Stránka je v štyroch jazykových mutáciách, okrem slovenčiny to je angličtina, nemčina a maďarčina. "Súčasťou je aj mobilná aplikácia Banskej Štiavnice na stiahnutie," dodal Kuhn.

Oficiálna stránka mesta mala v minulom roku približne 180.000 návštev. Mesto aj tvorcovia novej stránky veria, že sa časom dostane do podvedomia aj nový portál. "V spolupráci s externými dodávateľmi sme pripravili e-marketingovú kampaň pre tri podujatia: Valentín, Krňačkové preteky a festival Zimomravenie. Prostredníctvom tejto kampane sme oslovili jednotlivé cieľové skupiny a behom niekoľkých dní našu stránku navštívilo skoro 4000 ľudí," dodal na margo návštevnosti nového portálu Kuhn.

Už ste čítali?