Dobré noviny
Byť alebo nebyť PREDAJCOM?
Kazimír Žák
Kazimír Žák

Byť alebo nebyť PREDAJCOM?

Táto práca nie je pre každého. Ale ak má človek ochotu, motiváciu, chce to robiť a neodradia ho prvé NIE zákazníkov alebo neúspechy, tak sa mu dá pomôcť.

Prečo tak málo ľudí chce byť predajcom alebo obchodníkom?

1. Je to ťažké

Doba, kedy stačilo nejaký tovar mať na sklade alebo na predajni je preč, rovnako ako doba kedy predajcovia ohurovali zákazníka parametrami a rôznymi výhodami. Zákazníci sa dnes skutočne správajú inak. 

2. Majú pocit, že tým iných otravujú

Je to ako sa snažiť Eskimákovi predať chladničku. Ak produkt alebo službu niekto nevyužije a nepotrebuje, tak vnucovať mu to je trápne. Napriek tomu sa nájde dosť ľudí, ktorí to jednoducho chcú alebo musia mať!

3. Nechcú, aby ich niekto porovnával so „šmejdami”

Tak tomuto sa nevyhnú, ak ich produkt nie je pre ľudí užitočný alebo etický. Je tu ešte jedna vec, dnes už finty a nátlak na zákazníkov moc nefungujú.

4. Zlyhali, nedarí sa im, a tak si potvrdzujú, že to nevedia

Neznesú odmietnutie. Predaj je krásna a jednoduchá vec, lebo zákazník buď kúpi alebo v tom najhoršom možnom prípade nekúpi. Tu nejde o život! Čo robí psychika s ľuďmi sme videli na nedávnych majstrovstvách sveta vo futbale v zápase Nemecko - Brazília, zápas skončil 7:1.

5. Nemajú alebo nepoužívajú správnu technológiu „Predaja”

Toto je dnes kardinálny problém. Jednak málo trénujú a keď, tak používajú zastaralé metódy predaja. Predaj nie je príliš racionálny, ide skôr o emócie. Lebo inak by všetci kupovali len to najlacnejšie na internete. 

Je to 5 vecí, s ktorými si musia ľudia pracujúci v predaji v dnešnej dobe poradiť. 

Táto práca nie je pre každého. 

Ale ak má človek ochotu, motiváciu, chce to robiť a neodradia ho prvé NIE zákazníkov alebo neúspechy, tak sa mu dá pomôcť. Lebo potom mu chýba už len správna "Technológia predaja". 

Ak máte etický produkt, tak s tým ostatným vám vieme pomôcť. Kliknite sem.

O autorovi

V spolupráci so stránkou www.akoriaditfirmu.sk Vám prinášame sériu článkov o podnikaní. Majiteľom spoločnosti a zároveň autorom článkov je Ing. Kazimír Žák.

Už viac ako 15 rokov dodáva prednášky, semináre, workshopy a konzultácie pre podnikateľov a manažérov v stredoeurópskom regióne.  Je viac praktik ako teoretik, ide mu hlavne o výsledky. Jeho názory, rady a doporučenia sú overené v praxi, pretože ich aj sám vo svojom podnikaní používa.

Pravidelne sa zúčastňuje na konferenciách konzultantov v Európe a Amerike. V roku 2006 založil vlastnú poradenskú a konzultačnú firmu SUCCESS CONSULTING, s.r.o., ktorú dodnes riadi.

Stiahnite si z jeho blogu zdarma e-book "5 mýtov managementu" a dostávajte e-mailom pravidelne články na rôzne témy (riadenie ľudí, motivácia, odmeňovanie a ďalšie).

Už ste čítali?

List od neznámeho dievčaťa zmenil jeho život. Slovák Marián sa vo Vietname zaľúbil a našiel cestu ku káve

Mal som asi naivnú predstavu, že ľudia, čo robia s kávou, sú bohatí, spomína…

Lesník Miroslav Ondruš stál zoči-voči bojujúcim medveďom: Keď odišli, zachvátila ma poľovnícka triaška

Medvedica zaútočila na medveďa a ten sa dlho spamätával z toho, čo sa vlastne…

Nikdy nezabudne, ako na pláži uvidel krásnu Slovenku. Mario Cimarro spoznal Broňu po mnohých omyloch

Pozrela sa na mňa s tými svojimi úžasnými modrými očami, až sa…

Všeobecná lekárka Etela Janeková nezavrela ambulanciu ani na jediný deň: denne ošetrí 120 pacientov

MUDr. Etela Janeková, PhD. od začiatku pandémie nezavrela svoju ambulanciu ani…