Dobré noviny
RegioJet lákajú rýchliky z Bratislavy do Košíc, štát je opatrný
TASR
TASR

RegioJet lákajú rýchliky z Bratislavy do Košíc, štát je opatrný

Spoločnosť, ktorá už na Slovensku vypravuje vlaky s dotáciou od štátu medzi Bratislavou a Komárnom, chce v podobnej réžii prevziať aj rýchliky na najvyťaženejšej trase v štáte.

Foto: TASR/Štefan Puškáš

Bratislava 11. septembra (TASR) - Rýchliky na trase medzi Bratislavou a Košicami lákajú súkromného dopravcu RegioJet.

Spoločnosť, ktorá už na Slovensku vypravuje vlaky s dotáciou od štátu medzi Bratislavou a Komárnom, chce v podobnej réžii prevziať aj rýchliky na najvyťaženejšej trase v štáte.

RegioJet vo svojom dnešnom stanovisku vyhlásil, že sa s takouto požiadavkou obrátil na predstaviteľov slovenskej vlády. Tvrdí, že dokáže vlaky vypravovať v nezmenenom počte, ale pri nižšej dotácii od štátu, a to aj so zachovaním regulovaného cestovného. "Na našu ponuku nemáme zatiaľ oficiálnu písomnú odpoveď," skonštatoval majiteľ holdingu Student Agency, ktorého súčasťou je aj RegioJet, Radim Jančura.

Ministerstvo dopravy tvrdí, že ponuku spoločnosti RegioJet má nateraz len vo všeobecnej rovine, bez akýchkoľvek podrobností. "Ponuka napríklad nedáva žiadne garancie zachovania všetkých vlakov, ktoré sú v súčasnosti na uvedenej trase a ani spôsob, akým by sa RegioJet zaviazal k takejto preprave," opísal pre TASR hovorca ministerstva Martin Kóňa.

Štát preto podľa jeho slov za takýchto podmienok nemôže v mene cestujúcej verejnosti vstupovať do neistoty a hazardovať so zachovaním takých spojov, ktoré sú previazané napríklad na rannú dochádzku do zamestnania, alebo na večerný odvoz domov.

Rezort dopravy ale tvrdí, že postupne pripravuje kroky k spusteniu liberalizácie na trhu osobnej železničnej dopravy. "S tým, že súčasnou prioritou je, po vzore európskych železníc, dobudovanie systémového grafikonu vlakovej dopravy so vzájomným prepojením diaľkovej, medziregionálnej a prímestskej železničnej dopravy," priblížil Kóňa. Až potom predpokladá ministerstvo otvorenie tohto segmentu pre všetkých prípadných záujemcov. Ale so zachovaním podmienok dopravnej obslužnosti a miestnych i medziregionálnych väzieb.

V prípade liberalizácie železničných tratí sa však o dopravcoch na jednotlivých linkách bude podľa ministerstva rozhodovať formou súťaží. "Určite nebudeme súhlasiť s tým, aby si potenciálni záujemcovia povyberali tie najlukratívnejšie trate a získali zmluvu na ich prevádzkovanie bez akéhokoľvek konkurenčného boja," zdôraznil Kóňa.

Už ste čítali?