Dobré noviny
Call centrum ministerstva vnútra využíva viac ako 100 občanov týždenne
TASR
TASR

Call centrum ministerstva vnútra využíva viac ako 100 občanov týždenne

Ministerstvo spustilo centrum v súvislosti s ďalšou etapou reformy verenej správy ESO - štartom projektu klientskych centier pri obnovených integrovaných okresných úradoch.

Bratislava 11. júla (TASR) – Viac ako 100 ľudí sa v priemere za týždeň obráti na call centrum Ministerstva vnútra SR. Zaujímajú ich najmä podrobnosti týkajúce sa vybavovania nových dokladov.

Bezplatná linka, prostredníctvom ktorej môže verejnosť komunikovať so štátnou správou, je v prevádzke pol roka. Rezort pri tejto príležitosti poskytol bilanciu jej činnosti.

Ministerstvo spustilo centrum v súvislosti s ďalšou etapou reformy verenej správy ESO - štartom projektu klientskych centier pri obnovených integrovaných okresných úradoch. Jeho operátori sú prostredníctvom bezplatného telefónneho čísla 0800 222 222 k dispozícii každý pracovný deň od 8.00 do 18.00 hodiny.

Vedúci centra Martin Cigler informoval, že z vyše stovky požiadaviek, ktoré vybavia týždenne, sa každá tretia (32 percent) týka agendy evidencie motorových vozidiel. Každý piaty občan (22 percent) sa zaujíma o podrobnosti vybavovania nových dokladov, 16 percent volaní smeruje priamo k cestovným dokladom a päť percent volaní sa týka vodičských preukazov.

Šéf centra spresnil, že pätina všetkých požiadaviek má všeobecný charakter. Ľudia ich služby najviac využívajú v pondelok a stredu, pričom najväčší dopyt býva hneď ráno, po ôsmej hodine. „Aktuálne občanov najviac zaujíma rýchle vybavenie cestovných dokladov,“ vysvetlil.

Dana Pohlodová z Tlačového odboru MV SR informovala, že call centrum prijíma aj hodnotné podnety občanov na zlepšenie fungovania štátnej správy. Pohlodová pripomenula, že centrum, ktoré sídli v Banskej Bystrici, bolo zriadené z interných personálnych a technických zdrojov rezortu s nulovými externými nákladmi.

Po zavedení elektronickej podateľne a prepojení úradov v budúcnosti si budú môcť občania prostredníctvom call centra overovať aj stavy svojich žiadostí.

Už ste čítali?