Dobré noviny
V prípade núdze v zahraničí volajte na prvé číslo v uvítacej sms
TASR
TASR

V prípade núdze v zahraničí volajte na prvé číslo v uvítacej sms

Podľa riaditeľa Konzulárneho odboru ministerstva Vladimíra Jakabčina sa stáva často, že ľudia volajú na ústredie do Bratislavy, čím v kritických okamihoch strácajú drahocenný čas.

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Bratislava 16. júna (TASR) - Slovákom po prekročení hraníc príde do ich mobilov uvítacia sms, v ktorej sú uvedené telefonické kontakty pre prípad núdze. Napriek tomu, že táto služba funguje od februára minulého roka, nájde sa veľa ľudí, ktorí nevedia, na ktoré z uvedených čísiel majú volať.

Sú v nej dva kontakty, prvý je na veľvyslanectvo SR pre príslušnú krajinu a druhý na nonstop službu ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí v Bratislave.

Podľa riaditeľa Konzulárneho odboru ministerstva Vladimíra Jakabčina sa stáva často, že ľudia volajú na ústredie do Bratislavy, čím v kritických okamihoch strácajú drahocenný čas. "Z povahy veci ide o tie prípady, s ktorými je potrebné pomôcť na mieste a pomoc potrebujú od niekoho, kto je blízko. V drvivej väčšine im dáme práve to číslo, ktoré majú v sms uvedené ako prvé," vysvetlil.

Ako dodal, ľudia sa nemusia obávať, že sa im na ňom ozve niekto v miestnom jazyku. "Ozve sa im slovenčina. Je to číslo, ktoré funguje 24 hodín denne, sedem dní v týždni," zdôraznil s tým, že ministerstvo odporúča volať na prvé číslo, ktorým je slovenská ambasáda.

K núdzovým prípadom patrí napríklad krádež či strata cestovných dokladov a financií, sprostredkovanie rýchlej zdravotnej služby, pomoc pri zadržaní, autonehoda, úraz, hospitalizácia, úmrtie či odobratie detí orgánmi cudzieho štátu.

Už ste čítali?