Dobré noviny
SZČO môžu využívať novú službu Saldokonto
TASR
TASR

SZČO môžu využívať novú službu Saldokonto

Na to, aby SZČO získala prístup k tejto službe, stačí navštíviť pobočku Sociálnej poisťovne (SP) a podpísať dohodu o elektronickej komunikácii medzi SZČO a Sociálnou poisťovňou.

Foto: socpoist.sk

Bratislava 5. marca (TASR) - Sociálna poisťovňa spustila novú elektronickú službu pre samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO) – Saldokonto. Je to účet, na ktorom živnostníci a ostatné SZČO vidia aktuálny stav svojich platieb poistného i to, či majú všetky platby v poriadku, či majú preplatok, alebo nedoplatok.

Na to, aby SZČO získala prístup k tejto službe, stačí navštíviť pobočku Sociálnej poisťovne (SP) a podpísať dohodu o elektronickej komunikácii medzi SZČO a Sociálnou poisťovňou. Klient službu získa bezplatne a na počkanie spolu s GRID kartou. Ak už má GRID kartu na prístup do inej služby, napr. k Individuálnemu účtu poistenca, karta mu zostáva rovnaká.

Do elektronických služieb Sociálnej poisťovne sa prihlási cez webovú stránku www.socpoist.sk, kde sa nachádzajú priame odkazy na konkrétne elektronické služby.

Saldokonto sa zobrazí vo forme tabuľky, ktorá obsahuje jednotlivé položky „účtu“, to znamená, koľko má klient zaplatiť a koľko zaplatil. Je zoskupená podľa období (mesiacov) od aktuálneho po najstaršie. Každé obdobie má svoj zostatok, ktorý je uvedený v stĺpci s názvom „Zostatok za obdobie v eur“. Nad tabuľkou aj pod ňou sa nachádza celkový stav za všetky obdobia.

Klient v Saldokonte vidí okrem iného dátum, do ktorého je potrebné mesačnú platbu uhradiť. Poistné je pre SZČO splatné do ôsmeho dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, za ktorý sa platí poistné. Ak deň splatnosti poistného pripadne na sobotu a na deň pracovného pokoja, poistné je splatné v najbližší nasledujúci pracovný deň.

Údaje v Saldokonte sú aktualizované denne v nočných hodinách a pri jeho využívaní by klient mal rátať s časom bankového prevodu a zaúčtovania platby. Napríklad, ak si uhradí poistné včas, v správnej výške, ale neuvedie správne identifikačné údaje, nemôže očakávať zobrazenie platby vo svojom Saldokonte, pretože platba sa nedala priradiť k jeho účtu. Ak klient uhradí poistné správne, potom do troch pracovných dní od odpísania platby z jeho účtu uvidí úhradu vo svojom Saldokonte v Sociálnej poisťovni.

Už ste čítali?