Dobré noviny
V Štúdiu L+S spomínajú na pesničky Jara Filipa a Milana Lasicu
TASR
TASR

V Štúdiu L+S spomínajú na pesničky Jara Filipa a Milana Lasicu

Premiéru komédie Spomínam na Paríž uvedie Štúdio L+S v sobotu 15. februára.

Milan Lasica Foto: TASR/Martin Baumann

Bratislava 5. februára (TASR) - Bratislavské Štúdio L+S chystá vo svojej 31. sezóne premiéru hry s názvom Spomínam na Paríž. Nový titul v repertoári je modernou divadelnou komédiou inšpirovanou dnes už klasickým divadelným a pesničkovým dielom Jara Filipa a Milana Lasicu. "Teším sa práve kvôli Filipovým piesňam, že sa na ne znovu zaspomína," uviedol dnes na stretnutí s médiami Milan Lasica k piesňam, ktoré vznikali zhruba pred 30 rokmi. "Boli vždy účelové, boli pre divadelné predstavenia, televízne relácie, nehrávali sa v rozhlase, lebo ich nikto nebral ako hity. Po rokoch sa ukazuje, že nielenže to boli hity, ale že sa z toho stali evergreeny," doplnil.

S nápadom postaviť predstavenie na základe hudby Jara Filipa a textov Milana Lasicu prišiel režisér Jakub Nvota. Ako však upozornil, Spomínanie na Paríž nie je príbehom Jara Filipa. "Je to normálny regulárny divadelný príbeh, piesne sa stali jeho inšpiračným zdrojom. To zvláštne spojenie textára a hudobníka, humoru a melanchólie, považujem v tejto kultúre za jedinečné, pretože vystihuje podstatu našej duše a toho, čo tu žijeme," vysvetlil režisér a autor aktuálnych a vtipných dialógov a monológov.

Nvota vytvoril divadelnú komédiu o vzťahových a srdečných komplikáciách muža po tridsiatke. Objavuje zákonitosti a kolobehy vzťahov, logiku prelietavých vtákov, dnešné zmeny v modeloch vzťahov a vtipne a s humorom prežíva ako sám vraví "život muža popri ženách". Príbeh v novom titule rozpráva pomocou monológov a piesní mladá herecká generácia - Ivana Kuxová, Eva Sakálová, Ondrej Kovaľ, Štefan Martinovič, Zuzana Mauréry.

Oskar Rózsa Foto: TASR/Martin Baumann

O nové aranžmány 13 dobre známych piesní dvojice Filip/Lasica sa postaral hudobník a producent Oskar Rózsa, ktorý sa s Jarom Filipom stretol po prvý raz v "hudobnom dialógu", keď mal 19. "Odvtedy sme intenzívne spolupracovali. Mal som možnosť zažiť ho v práci, zábave, muzike, načerpať jeho hudobnú originalitu," poznamenal Rózsa s tým, že k piesňam Jara Filipa sa usiloval pristupovať čo najslobodnejšie a najspontánnejšie. "Jarov duch bol pri tom nahrávaní tak silne prítomný, že ma to nepúšťalo do prílišného preprodukovania tých pesničiek," povedal pre TASR Oskar Rózsa. "Snažil som sa udržať balans medzi tým, aby to bolo dobré, aby som zadosťučinil svojmu perfekcionizmu, ale zas zároveň nedostať tam viac môjho egoperfekcionizmu než Jarovej prirodzenosti."

Dej takmer dvojhodinovej hry umiestnil scénograf Tom Ciller do stredu "arény". Mimoriadnu úlohu v novom divadelnom titule bude mať aj klavír, na ktorom kedysi hral Jaro Filip osobne. Premiéru komédie Spomínam na Paríž uvedie Štúdio L+S v sobotu 15. februára.

Už ste čítali?