Dobré noviny
Banky počas víkendu prešli bez väčších problémov na štandardy SEPA
TASR
TASR

Banky počas víkendu prešli bez väčších problémov na štandardy SEPA

Viaceré banky pred víkendom (1.- 2. februára) klientov informovali o odstávkach niektorých svojich elektronických služieb v súvislosti s prechodom na nové platobné štandardy SEPA.

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Bratislava 3. februára (TASR) - Slovenské banky majú za sebou prechod na nové platobné štandardy SEPA. Zvládli ich bez problémov, ako aj samotní klienti. Tí si kvôli ohláseným odstávkam niektorých elektronických služieb nerobili zásoby vyberaním hotovosti z bankomatov.

Viaceré banky pred víkendom (1.- 2. februára) klientov informovali o odstávkach niektorých svojich elektronických služieb v súvislosti s prechodom na nové platobné štandardy SEPA. Vo väčšine prípadov dočasne nefungoval internetbanking, niektoré pobočky boli zatvorené a finančné domy občanom odporúčali nezadávať nové inkasné platby. Aj napriek tomu však banky nezaznamenali, že by klienti pred víkendom enormne vyberali z bankomatov hotovosť. "Nie, nezaznamenali sme žiadne rozdiely, klienti sa hotovosťou nepredzásobovali. Naša sieť bankomatov bola štandardne bežne využívaná," uviedla pre TASR hovorkyňa Tatra banky Marína Masárová. Podobnú skúsenosť má aj Slovenská sporiteľňa (SLSP). "Počas uplynulého víkendu, rovnako ako dnes, sme nemuseli špeciálne dotovať naše bankomaty, klienti sa aj počas prechodu na SEPA správali štandardne," uviedla riaditeľka platobného styku SLSP Katarína Kellenbergerová.

Finančné domy sa na zmeny vyplývajúce zo zavádzania SEPA pripravovali už niekoľko mesiacov vopred. Preto počas víkendu prešli na nové platobné systémy bez väčších problémov. "Migrácia na SEPA prebehla bez problémov. Klienti robili štandardné transakcie. Okrem avizovanej krátkej niekoľkohodinovej nočnej odstávky elektronického bankovníctva v noci z piatka na sobotu nemala migrácia žiaden vplyv na naše služby poskytované počas víkendu," priblížila hovorkyňa ČSOB Banky Zuzana Eliášová.

SEPA si však vyžiadala rozsiahle zmeny v IT systémoch bánk. "Okrem rozsiahlych IT zmien v systémoch sme museli upraviť množstvo bankových procesov a smerníc, vrátane zmluvnej dokumentácie. Zmeny boli naozaj veľké, dlhodobo na nich pracovali desiatky zamestnancov banky, tiež niekoľko externých dodávateľov," dodáva Kellenbergerová.

Už ste čítali?