Dobré noviny
Mercedes C W205 - v novej generácii je ľahší a väčší
SITA
SITA

Mercedes C W205 - v novej generácii je ľahší a väčší

Trieda C nie je najnižším sedanom v hierarchii Mercedesu, je ním už nejaký čas CLA, takže nové C-čko muselo trochu povyrásť. Generácia s označením W205 je teda od predchodcu rozmernejšia o pár čísiel.

December je bohatý na zaujímavé premiéry. Ako novinky mali premiéru dlho očakávané BMW M4 Coupe alebo BMW M3, za oceánom odhalili nový Ford Mustang, a včera oficiálne predstavili auto, ktoré je bežné i našich cestách - Mercedes-Benz triedy C.

Trieda C nie je najnižším sedanom v hierarchii Mercedesu, je ním už nejaký čas CLA, takže nové C-čko muselo trochu povyrásť. Generácia s označením W205 je teda od predchodcu rozmernejšia o pár čísiel.

S rozmermi 4686 mm x 1810 mm x 1442 mm je o 95 mm dlhšie a 40 mm širšie než predošlá generácia. Výška ostala zachovaná. Narástla i vzdialenosť medzi nápravami o 80 mm a batožinový priestor má po novom objem 480 litrov.

Vzhľadovo sme asi neočakávali výrazné odlišnosti od väčších súrodencov ako trieda E alebo dokonca S, no vyzerá viac prémiovo než staré C-čko.

S opticky krátkou zadnou časťou auta vyzerá nepokojne, a práve takouto ukrytou dynamikou by Mercedes rád prilákal mladších kupcov.

Tomuto je uspôsobený i interiér, kde si nemôžete nevšimnúť jednoduchú stredovú konzolu s minimom tlačidiel, no zato veľkou obrazovkou.

Nová generácia Mercedesu C je postavená na architektúre MRA s pohonom zadných kolies a je ľahšia o celých 100 kilogramov. Úsporu hmotnosti konštruktéri využili a spolu s ďalšími zmenami dosiahli o 20% nižšiu spotrebu paliva bez toho, aby ovplyvnili výkon a dynamiku auta.

Nižšie položené ťažisko auta pri jazde po okreskách tiež asi nikoho nenahnevá. Ako prvé auto v tomto segmente ide na trh so vzduchovým pružením AIRMATIC, vďaka ktorému sa auto minimálne nakláňa v zákrute.

Štandardom je ale samozrejme klasické pruženie z ocele, pričom podvozok má tri módy - komfort, komfort so športovým nádychom a športový režim, kedy auto klesne o 15 milimetrov.

Pri uvedení na trh budú v ponuke tri motory. Ako prvý je vznetový štvorvalcový motor C220 BlueTEC s objemom 2,2 litra. Výkon 125 kW (170 k) určite nebude nedostačujúci, nie v kombinácii s krútiacim momentom 400 Nm. Na stovku sa C-čko s touto motorizáciou rozbehne za 8,1 sekúnd a priemernú spotrebu sľubujú na úrovni 4 litre / 100 km.

Benzínový C180, teda 1,6-liter, produkuje 115 kW (156 k) a krútiaci moment 250 Nm, čo by malo byť dostatočné k pokoreniu stovky po 8,2 sekundách. Spotreba vyzerá výborne, 5 litrov na sto.

Väčší a výkonnejší C200 vytlačí z objemu dvoch litrov 135 kW (184 k) a 300 Nm. Akcelerácia na stovku trvá iba 7,5 sekúnd, pričom spotreba je 5,3 litra benzínu.

Krátko po uvedení na trh Mercedes predstaví dízlový motor 1,6 s výkonom 85 kW (115 k) a krútiakom 280 Nm a výkonnejšiu verziu 100 kW (136 k), 320 Nm. Dodatočne predstavia i vznetový 2,2-liter s výkonom 85 kW (115 k), 150 kW (204 k) a 125 kW (170 k) v edícii BlueEFFICIENCY.

Aby toho niekomu nebolo málo, ďaľšie motory sú na ceste. Päť benzínových štvorvalcov s výkonom od 115 kW (156 k) až do 175 kW (238 k) a hybridný C300 BlueTEC HYBRID s dízlovým motorom, v ktorom kombinujú výkon motora 150 kW (204 k) s 20kW elektromorom.

Podľa pohonnej jednotky budú na výber prevodovky šesťstupňový manuál alebo sedem stupňový automat 7G-TRONIC PLUS, za príplatok je v ponuke taktiež štvorkolka 4MATIC. Ceny v Nemecku začínajú na 33 558 Eur za model C180. Drahšie je C200 s cenou 36 414 Eur a C220 BlueTEC si automobilka cení na 38 675 Eur.

Autor: topspeed.sk

Už ste čítali?