Najhoršie auto prekvapilo. Po rokoch výskumu určili 10 najproblematickejších vozidiel, milujú ich i Slováci

Najlepšie auto dostalo v hodnotení nula chybových bodov, to najhoršie 52.
Autá najazdili 100-tisíc kilometrov, automechanici ich potom rozobrali do takmer poslednej skrutky a skúmali, či sú obľúbené značky skutočne kvalitné. Práve čas ukázal na autách chyby, ktoré na začiatku nikto nevidel. Redakcia Auto Bild takýmto spôsobom preverila od roku 2014 viac ako 80 vozidiel a zostavila rebríček tých najspoľahlivejších áut.
Odborníci pri každom auto zohľadňovali rovnaké kritéria – pri motore ich zaujímal výkon, usadeniny a stav funkčnosti, pri prevodovke stav a jej opotrebovanie a v neposlednom rade ich zaujímala aj náprava, hrdza na karosérii, odpruženie a elektronický systém vozidla. Najlepšie auto dostalo v hodnotení nula chybových bodov, to najhoršie 52. Pozrite sa s nami na zoznam 10 modelov, ktoré patria medzi najkazovejšie a vodiči by sa im pri kúpe mali vyhýbať oblúkom.
10. Suzuki Vitara S - 29 chybových bodov
Podľa expertov je autu dobre v mestskej premávke a v ľavom pruhu na diaľnici, no po prvej dlhodobej skúsenosti spozorovali ten najväčší problém. „Príliš časté a neplánované zastávky v servise, jedným z dôvodov bola porucha motora,“ vysvetlili experti, ktorí udelili autu známku 3-.
9. Ford Grand C-Max 2.0 TDCi Titanium – 30 chybových bodov
Pri tomto teste zlyhala elektronika. „Nie je to ojedinelý prípad, ako ukazujú naše skúsenosti s Fordom. V prípade Grand C-Max zostal navigačný systém bez obrazu a potom skorodovaná zátka spôsobila nesprávne impulzy na ovládaní turbodúchadla,“ priznali tvorcovia rebríčka, ktorí dali autu známku 3-.
RT https://t.co/uf3OcGv7bc Review: 2015 Ford Grand C-MAX 2.0 TDCI Titanium X https://t.co/XZXQO5u8g6#Ford #CMAX… pic.twitter.com/PXrM2RWbRl
— Chrysler deals (@ChryslerDealsON) November 22, 2015
8. BMW i3 – 31 chybových bodov
„Sila je senzačná, nabíjací kábel bol však nepríjemný. Je krehký a musel byť niekoľkokrát vymenený,“ priznali experti, ktorí udelili auto známku 3-. Okrem nabíjacieho káblu ich prekvapil aj pokazený tlakový snímač, ktorý umožnil otvorenie dvierok palivovej nádrže iba núdzovým odblokovaním.
7. VW Golf 1.4 TSI Comfortline – 32 chybových bodov
„Po 100-tisíc kilometroch mal Golf nazbieraných 12 chybových bodov – poruchy postihli automatické okná, displej, štart-stop systém,“ vysvetlili odborníci, ktorí po 200-tisíc najazdených kilometroch dali autu známku 3-. Vadila im porucha klaksónov, netesnenie predných tlmičov a defektná dvojitá spojka.
2020 VW Golf VII 1.4 Tsi Comfortline DSG
— Daddy wa di koloi (@ofentsetng) June 10, 2022
Mileage: 74,000km
Price: R417,995
Call/WhatsApp 073 338 2528 📱📱 pic.twitter.com/tA2d8MsiiV
Článok pokračuje na ďalšej strane: