Slováci rátajú a nevychádza im to. Televízia zverejnila zvláštne porovnanie akciového a bežného nákupu - Dobré noviny
Dobré noviny
Slováci rátajú a nevychádza im to. Televízia zverejnila zvláštne porovnanie akciového a bežného nákupu
Dobré noviny
Dobré noviny

Slováci rátajú a nevychádza im to. Televízia zverejnila zvláštne porovnanie akciového a bežného nákupu

Základný nákup potravín mnohých slovenských domácností.
Základný nákup potravín mnohých slovenských domácností. — Foto: TASR, Instagram: zomriofficial

Odborníci hovoria, že spotrebitelia sa od leta minulého roka oveľa viac orientujú na cenu výrobkov. 

O vyšších cenách potravín v obchodoch sa hovorí už od júna minulého roka. Decembrové údaje Štatistického úradu SR ukazujú, že medziročne stúpli o 29 %. Keďže to cítia peňaženky hádam každého Slováka, je to veľká tema aj pre médiá. Ako sa hovorí, aj majster tesár sa niekedy utne a to sa stalo aj pri reportáži televízie Markíza.

Jeden kupoval akciový tovar, druhý normálny

Spravodajský štáb televízie Markíza sa rozhodol zistiť, ako je to so zdražovaním potravín v praxi. Redaktor René Medzihradský a jeho kameraman Eugen si rozdelili úlohy. René sa vybral na nákup do potravín s tým, že sa zameral na akciový tovar. To znamená, že základné potraviny, akými sú napríklad maslo, vajcia, olej, cukor či chlieb, kupoval iba v zľave.

Sám v reportáži povedal, že absolvoval doslova tour po supermarketoch, aby nakúpil len tovar, ktorý našiel v letákoch za zvýhodnené ceny. Jeho kolega to mal o niečo jednoduchšie. Všetky potraviny z nákupného zoznamu dal do košíka v supermarkete, do ktorého chodí bežne. On jednoducho cenovky neriešil. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by zomriofficial (@zomriofficial)

Zaúradoval redakčný škriatok?

Chlapci sa po čase stretli a porovnali si, koľko peňazí vynaložili na svoje nákupy. Výsledok bol prekvapivý, keďže "akcie" neznamenali príliš veľkú úsporu. Redaktor priznal, že behanie po obchodoch ho nielenže značne vyčerpalo, ale taktiež naň minul množstvo času. Za nákup zaplatil 14,22 eur. V porovnaní s kameramanom tak ušetril presne 2,27 eur, lebo Eugen minul 16,49 eur.

Aby bola reportáž atraktívnejšia a prehľadnejšia, redaktor vo farebnej tabuľke zverejnil celý zoznam potravín i sumy k tomu. A to teda zaujalo nejedného Slováka. Lebo diváci ako rátali, tak rátali, rozdiel v cenách im nevychádzal. V stĺpci akciové ceny boli totiž rovnaké čísla ako v tom vedľajšom, kde na zľavy neprihliadali. Či zaúradoval redakčný škriatok alebo nepozornosť redaktora, je na uvážení. Pravdou však je, že nákupný zoznam v tabuľke zožal obrovský úspech i na satirickej stránke Zomri. Má tisíce lajkov a Slováci posielajú ďalšie fotografie zliav, ktoré v skutočnosti ani neexistujú. 

Už ste čítali?

Daniel Hassan.

Sudánsko-slovenský lekár Daniel Hassan: Mojím vzorom bol primár Blažej z Nemocnice na okraji mesta

Najkrajších 10 rokov života vraj prežil v hospici s nevyliečiteľne chorými…

Barborka Palušová. / Jedna z posledných fotiek celej rodiny.

Namiesto stužkovej jej pripravovali pohreb. Barborka si nestihla splniť veľký sen, no darovala život

Počas svojho krátkeho života bola anjelik, ktorý všade rozdával…

List od neznámeho dievčaťa zmenil jeho život. Slovák Marián sa vo Vietname zaľúbil a našiel cestu ku káve

Mal som asi naivnú predstavu, že ľudia, čo robia s kávou, sú bohatí, spomína…

Fotograf Miroslav Ondruš a jeho snímka, ktorá ohúrila verejnosť.

Lesník Miroslav Ondruš stál zoči-voči bojujúcim medveďom: Keď odišli, zachvátila ma poľovnícka triaška

Medvedica zaútočila na medveďa a ten sa dlho spamätával z toho, čo sa vlastne…

Seriálový Juan s milovanou Broňou a ich spoločnou dcérkou / Mario Cimarro v Dobrých novinách a Dobrom rádiu

Nikdy nezabudne, ako na pláži uvidel krásnu Slovenku. Mario Cimarro spoznal Broňu po mnohých omyloch

Pozrela sa na mňa s tými svojimi úžasnými modrými očami, až sa…