Slováci rátajú a nevychádza im to. Televízia zverejnila zvláštne porovnanie akciového a bežného nákupu

Odborníci hovoria, že spotrebitelia sa od leta minulého roka oveľa viac orientujú na cenu výrobkov.
O vyšších cenách potravín v obchodoch sa hovorí už od júna minulého roka. Decembrové údaje Štatistického úradu SR ukazujú, že medziročne stúpli o 29 %. Keďže to cítia peňaženky hádam každého Slováka, je to veľká tema aj pre médiá. Ako sa hovorí, aj majster tesár sa niekedy utne a to sa stalo aj pri reportáži televízie Markíza.
Jeden kupoval akciový tovar, druhý normálny
Spravodajský štáb televízie Markíza sa rozhodol zistiť, ako je to so zdražovaním potravín v praxi. Redaktor René Medzihradský a jeho kameraman Eugen si rozdelili úlohy. René sa vybral na nákup do potravín s tým, že sa zameral na akciový tovar. To znamená, že základné potraviny, akými sú napríklad maslo, vajcia, olej, cukor či chlieb, kupoval iba v zľave.
Sám v reportáži povedal, že absolvoval doslova tour po supermarketoch, aby nakúpil len tovar, ktorý našiel v letákoch za zvýhodnené ceny. Jeho kolega to mal o niečo jednoduchšie. Všetky potraviny z nákupného zoznamu dal do košíka v supermarkete, do ktorého chodí bežne. On jednoducho cenovky neriešil.
Zaúradoval redakčný škriatok?
Chlapci sa po čase stretli a porovnali si, koľko peňazí vynaložili na svoje nákupy. Výsledok bol prekvapivý, keďže "akcie" neznamenali príliš veľkú úsporu. Redaktor priznal, že behanie po obchodoch ho nielenže značne vyčerpalo, ale taktiež naň minul množstvo času. Za nákup zaplatil 14,22 eur. V porovnaní s kameramanom tak ušetril presne 2,27 eur, lebo Eugen minul 16,49 eur.
Aby bola reportáž atraktívnejšia a prehľadnejšia, redaktor vo farebnej tabuľke zverejnil celý zoznam potravín i sumy k tomu. A to teda zaujalo nejedného Slováka. Lebo diváci ako rátali, tak rátali, rozdiel v cenách im nevychádzal. V stĺpci akciové ceny boli totiž rovnaké čísla ako v tom vedľajšom, kde na zľavy neprihliadali. Či zaúradoval redakčný škriatok alebo nepozornosť redaktora, je na uvážení. Pravdou však je, že nákupný zoznam v tabuľke zožal obrovský úspech i na satirickej stránke Zomri. Má tisíce lajkov a Slováci posielajú ďalšie fotografie zliav, ktoré v skutočnosti ani neexistujú.