Dobré noviny
Veci tam nestoja ani euro. Oznámili, kedy na Slovensku otvoria prvý obchod reťazca, ktorý predáva lacné veci
Simona Gálová
Simona Gálová

Veci tam nestoja ani euro. Oznámili, kedy na Slovensku otvoria prvý obchod reťazca, ktorý predáva lacné veci

Ilustračná fotografia
Ilustračná fotografia — Foto: Wiki commons (Donald Trung); Unsplash (Martin Katler)

Ekologickí aktivisti upozorňujú, že móda by mala byť za dostupnú cenu, ale zároveň udržateľná pre životné prostredie.

Aj keď bol Primark medzi prvými, ktorí podpísali dohodu o bezpečnosti v bangladéšskych továrňach, aktivisti hovoria, že firma stále neurobila pre etickosť a udržateľnosť maximum. Ako je možné, že v reťazci kúpite stále tričko za dve či tri eurá?

Vložený príspevok z Facebooku: https://www.facebook.com/photo/?fbid=380642035456543&set=bc.AboJALI9KD62dQryHI7WVOZsOn10OZBpNpQ9kTqjjSrFNUGU7eQ3a2hhvON1U-p_M2r3V5SejuNIKjDOtVm4CHbKOwZz2X4tcAFtlbkNwhjLGN020tSKOEy8Ag9XAulQluO9EEsP0e6Tlj_MuDfVZHRH&opaqueCursor=Abo5J1HYdKedRZPoqaFskEBOlx-u6NitgfBpVODWXdbsKEkSMKl6vGc5RqVsRZI8VwLnPLryrkfGwoEp9f1-Ye63JbAG9v1k2_KzmM_NAF-TWHbh0SFzOxL562tP_nw7XhMa4zOToqAsobun-cKEZER-oWA3BeXOu1QN1AfMtFu7fJpcLR1OLf29875fseBi_B-a0xoBQGRq10bq1gYWoH47HDdKcUEBvTLj9FcgkPa69EyIpNGL1AciELruIYb1YJiPkq1tFM6dlrpN-GhQayHKRnR0arfJe_vO-U_LMgDVqHGaccLNQeQow9C9bzxjABjAaiM5mccSenj-Aqe8DjY81zbUDsptyOaVgqsEY7QzfaqQl6tpemCu4x1er7scax4c92l2S0Jlgr1-9Y3vy5h0pMbrKOFqYbmnQG2M4HnWiKNfGYbJJYMYkbZWsh8YxmHMFHuFCaS--LV7qc6vNQKPXcjyAZ1I7OiONMGw0YseS778p04SgPJMAb1qNQDQ5jq7GVvNMhP4B-J4ynLBxjUCKbtSLIO7sUHUNrDCmvrCc1Kjtf5vd0ywxGcRKZOulUKyu-IzDxqndfBoAl5_6z8zIiqM4fWTh35knL5ZgwjKNSyeVbIT0tPGkjCvx8drZP0SwSgLG_ETIapZ8kvFLdhNdC6W5nTsr7re7e1NcRHf6Tp-TyncPEM25Y6KzWz4tKAvZawFLNmYgI4DZ4hrj0ed

Firma hovorí, že nemíňa žiadne peniaze na reklamu a svoje produkty objednáva vo veľkých objemoch v dostatočnom predstihu, aby boli náklady čo najnižšie.

Vložený príspevok z Facebooku: https://www.facebook.com/photo/?fbid=10222346889133769&set=bc.Abq_fUvAjj6fSsLJnpVkKljnFcUH1MNcBdYjbUvhkpJ_Wqth_ROeZbob33_0rPf2p_VLFjv9-5Ph0mbS4d5eHT40RLSskAlMPm-DCS_vwVqMYAeTBfXfYECSKrsqI_-JvuX24iPbV-hpU4R-ALKDDwZk&opaqueCursor=AbpBmWVbq1sID0YsKjCodJZBHsq8gf5FnsZZ0cSRa_d6IP8YtT62rnEpKifLG6BArkuUpNrsNdhgMlmTJ-5D--i4hoy-VzCploc7ISkKZ4Azr0yKx9uyk8rLvt0or21MP6HmjVyjNhNd8iUjRAiighwbBQ5pPwumCrDl4bRZTnQCbho3BbqW8KnqYBiyMoObRlWz68EAE97gzhEEweOCMQcQ6faydNjo3ZKo8JrB-17qvJpnCsWpHWhX7sATxfw-4eg_QCT9psex63ARw2mu6qH2x-V4gGwqXAwCe5nEUtIJLaAdjWg7aiFB3tFE_XGv6dEqWN6tJgr2CWDZ3hPl4zlhhlmf8UtsWxD5sly6VLf4c3Ke2ztHDxfbEGIqxIdOsqWBAR6k1ojs31x5b5nzcjYTYyHJMkmjdCMD6lPzOxeo1dB4slmFiw4c2xC6E_yITLI96JnGTczsxmbVc-jKC0HeZkfpaTglQgJjzWtZfrgUER62hAmBLUdZY6i1yu4vhYc0ISXMzZbtUEDD-e_DbzjkyRRAyOu4uqrd-JZapgssxZe7UeHicC5Jq2E4jub_6_X_6ZdhO4S3BTZy_W_hCFS9-2q4W5vETN_1sUP_tlpgnPnmCbURz93Dxnt_WNxX4d3yHqVC9-fAoa0gwvBiyhlXw3U1Zs6YmLaF7t6Nel_B86kOxxG-6dmvEoqYG1VDEts3Dqfn-IsWedlBBzmQMOlO

„Je ťažké odolať lákadlu dobrého marketingu, ale rýchla móda znamená, že módu konzumujeme a ničíme vyššou rýchlosťou, než je naša planéta schopná zvládnuť,“ uviedla Kirsten Broddeová z Greenpace, ktorá ale priznala, že určite existuje skupina ľudí, ktorá takéto obchody pre nízke ceny potrebuje. Dôležité však podľa nej je, aby bola móda za dostupnú cenu a zároveň udržateľná pre životné prostredie. Nakupovať by preto podľa nej mali ľudia s mierou a rozumom.

Časť 2 / 2

Už ste čítali?