Dobré noviny
Najlepšia reštaurácia v meste mesiace lákala zvedavých turistov. Mala len jeden háčik, neexistovala
Romana Mináriková
Romana Mináriková

Najlepšia reštaurácia v meste mesiace lákala zvedavých turistov. Mala len jeden háčik, neexistovala

Neexistujúca reštaurácia v Londýne
Neexistujúca reštaurácia v Londýne — Foto: Instagram @oobahs / Facebook Oobah Butler

Podnik mal napokon predsa len jeden večer otvorené. Zvedavým zákazníkom servírovali mrazené jedlá.

Kôlňa - tak sa volala reštaurácia, ktorá porazila tisíce luxusných podnikov v meste. Dokonca istý čas si vyslúžila aj najvyššie hodnotenie na obľúbenom webe s recenziami TripAdvisor. Okrem toho, že sa do nej pre množstvo rezervácií nedalo dostať, odlišovala sa od konkurencie ešte niečím. Neexistovala. 

Hoci to znie ako prvoaprílový žart, tento príbeh je naozaj založený na skutočných udalostiach. V roku 2017 sa oň postaral britský novinár Oobah Butler. Miluje šibalstvá a, naopak, unavujú ho nekalé praktiky majiteľov stravovacích prevádzok. Majitelia reštaurácií mi chceli zaplatiť 13 dolárov za kladnú recenziu na ich miesto, aj keď som tam nikdy nejedol. Postupom času som sa stal posadnutý sledovaním hodnotenia týchto podnikov," napísal žurnalista, ktorého nepríjemný zážitok presvedčil, že recenzné portály sú falošnou realitou.

Rozhodol sa preto svoju teóriu o tom, že v dobe dezinformácií sú ľudia ochotní uveriť naozaj kadečomu, otestovať na vlastnej koži. Netušil, že jeho experiment bude dodnes slúžiť ako zaujímavý príklad toho, ako veľmi sú pre podnikateľov dôležité kladné spätné väzby, a stane sa tak svetovou senzáciou.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Oobah Butler (@oobahs)

Atraktívny záhradný domček a chutná pena na holenie

Na netradičný experiment mu poslúžil rozbitý záhradný domček, ktorý zakrátko prerobil na fiktívnu reštauráciu s názvom The Shed (Kôlňa). Nezabudol ani na webovú stránku a adresu si poistil jednoduchým trikom. Uviedol, že podnik funguje výhradne na rezervačný systém, čo ešte pridalo na jeho atraktivite. Nezabudol ani na fotografie jedál, ktoré nápadito vyrobil zo špongií i peny na holenie. Na snímku sa nebál naaranžovať ani svoju nohu.

Vložený príspevok z Facebooku: https://www.facebook.com/photo/?fbid=250465763106297&set=a.203619027790971

Keďže k falošným spätným väzbám na recenznom portáli potreboval dopĺňať dôveryhodné fotografie spokojných zákazníkov, nebál sa ich smelo kopírovať z iných reštaurácií. Za pár mesiacov sa mu podarilo získať 1. miesto a stal sa najlepšou reštauráciou v celom Londýne. A to všetko bez jediného návštevníka.

Skutočne otvoril

Čoskoro začali prichádzať prvé ponuky na spolupráce či dokonca správy od developerov, ktorí si reštauráciu chceli uchmatnúť pre svoje luxusné projekty. Čo bolo však najzaujímavejšie, neustále volali ľudia z celého sveta so záujmom o rezervačné miesta. Keďže nakoniec sa už nedalo všetko odmietať a tvrdiť, že sú kompletne vybookovaní, novinárovi nezostalo nič iné, iba reštauráciu pred zmazaním z portálu, pre pár ľudí skutočne otvoriť.

Hoci sa rozhodol podávať mrazené jedlo, na ktoré neminul ani 50 eur, zákazníci ho prekvapili otázkou, či si môžu hneď spraviť rezerváciu aj nabudúce Reštauráciu však pre dobro všetkých odstránili a poslúžila len ako sociálny experiment pre televíznu šou.

Už ste čítali?