Expert na šetrenie: Toto sú psychologické triky, ktorými vás obchody nútia míňať viac. Nedajte sa oklamať

Odborník radí, ako sa v supermarkete správať a akým spôsobom na nákupe ušetriť.
Nič, čo sa v supermarkete nachádza, nie je náhodné. Tovar je usporiadaný tak, aby ste psychologicky minuli čo najviac peňazí. Odborník na hospodárenie v domácnostiach Richard Jackson v rozhovore pre Fabulous prehovoril o stratégii, ktorou organizujú regály v obchodoch po celom svete. Áno, aj na Slovensku.
„Väčšina supermarketov umiestňuje drahšie značky do úrovne očí, pričom takto cieli na tých, ktorí sa ponáhľajú a povzbudzuje ich ku kúpe drahších položiek. Preto, keď robíte veľký nákup, rozhliadnite sa po celej uličke, pretože lacnejšie produkty sa skrývajú na regáli úplne hore alebo úplne dole,“ vysvetľuje.

Kapitolou samou o sebe sú pokladne, ktoré slúžia ako pasca na impulzívne nákupy. Sú obklopené maškrtami a najmenej podstatnými drobnosťami. Tie možno častokrát ani nepotrebujete, ale táto taktika vás presvedčí „prihodiť“ si ich na záver do košíka. „Niekedy sú pokryté aj špeciálnymi propagačnými ponukami,“ upozorňuje expert. Keď spočítate všetky tieto položky, ktoré ste ani neplánovali kúpiť, výsledná suma nákupu môže predstavovať celkom nezanedbateľnú hodnotu.
Ako sa teda správať v supermarkete, aby sme sa nedali zlanáriť na žiadne nezmýšľané nákupy? Jackson radí celkom prostú vec – jednoducho sa nedajte zlákať. Napíšte si doma zoznam položiek, ktoré naozaj potrebujete a dodržujte ho. „Nedajte sa a každému pokušeniu odolajte. Ak chcete ušetriť, mali by ste si na nákup vyčleniť viac času a dôkladne zvážiť, čo si odnesiete domov,“ upozorňuje.
Rýchle nákupy nás nútia siahnuť po prvej veci a tá je väčšinou aj tá najdrahšia. Dobrou voľbou je aj nakupovať potraviny s blížiacim sa dátum spotreby alebo s poškodeným obalom.