Tínedžeri viac neuvidia reklamy na vylepšenie pŕs ani plastiku nosa. Zákaz má zlepšiť ich duševnú pohodu
Simona Gálová
Simona Gálová

Tínedžeri viac neuvidia reklamy na vylepšenie pŕs ani plastiku nosa. Zákaz má zlepšiť ich duševnú pohodu

Nové pravidlá zakážu reklamy vo všetkých médiách zameraných na osoby mladšie ako 18 rokov.

Ilustračná fotografia — Foto: Freepik

Mladých ľudí chcú odradiť od kozmetických operácií ráznym spôsobom. Britský Výbor pre reklamnú prax (CAP) oficiálne od mája tohto roku zakázal cielenie reklám na kozmetické procedúry na osoby mladšie ako 18 rokov. Znamená to, že spoločnosti už nemôžu inzerovať reklamy na zmenu fyzického vzhľadu osoby, ako sú vylepšenia pŕs a plastiky nosa, v médiách, ktoré oslovia osoby mladšie ako 18 rokov.

Koniec aj na sociálnych sieťach

Nové pravidlo zakazuje klinikám kozmetickej chirurgie inzeráty na zväčšenie pŕs, plastickú operáciu nosa, liposukciu, bielenie zubov alebo laserové omladenie pleti. Nariadenia zakazujú reklamy vo všetkých médiách zameraných na osoby mladšie ako 18 rokov alebo pravdepodobne oslovia túto vekovú skupinu – od sociálnych sietí, ako sú Facebook, TikTok a Instagram, až po bilbordy a plagáty, noviny, časopisy či rádiá.

Leslie Hallamová, ktorá vedie magisterský kurz psychológie reklamy na Lancasterskej univerzite, pre BBC vysvetlila, že reklama funguje tak, že vytvára potreby, zameriava sa na rutiny a vytvára u spotrebiteľov túžbu – či už ide o rýchle občerstvenie, oblečenie alebo kozmetické procedúry a pôsobí aj na mladých ľudí.

Ochrániť duševné zdravie a pohľad na seba

Cieľom nového zákona je riešiť silný tlak na zovňajšok a výzor mladých ľudí, ktorí boli vystavení reklamám s negatívnym dopadom na ich sebavedomie a duševnú pohodu. „Myslím si, že existuje silný argument, ktorý naznačuje, že pre osoby mladšie ako 18 rokov sú tieto reklamy dosť škodlivé pre duševné zdravie, telesnú dysmorfiu a poruchy príjmu potravy,“ vysvetlila Hallamová.

„Vzhľadom na prirodzené riziká kozmetických zákrokov a potenciálnu príťažlivosť týchto služieb pre mladých ľudí, ktorí zápasia s problémami so sebadôverou, je dôležité, aby sme marketingovo nastavili latku nevyhnutne vysoko,“ dodal na záver riaditeľ CAP Shahriar Coupal.

 

Už ste čítali?

Jusufova rodina zmenila Šamorín na hlavné mesto zmrzliny: Práškové…

Vraví sa, že Juhoslovania sú všade. Niektorí Šamorínčania…

Všeobecná lekárka Etela Janeková nezavrela ambulanciu ani na…

MUDr. Etela Janeková, PhD. od začiatku pandémie nezavrela svoju ambulanciu ani…

Východniarov lieči tento usmievavý lekár z Kene: Ľudia sú tu…

Kipchanga Chemwotei Sakong pre známych jednoducho Kip. O Slovensku dlho nič nevedel.…

Pavol Croft je slovenský Indiana Jones. Nechcelo sa mu stáť…

K histórii a umeniu mal Pavol Croft vždy blízko. Preto si ich vybral…

Aj keď je úplne nevidiaca, učí na strednej škole: Študenti sa…

Odmalička snívala o tom, že sa bude predvádzať na javisku. Košičanka…

Byt v úplnom centre Bratislavy vymenili za šťastie na dedine:…

Nie všetky pokrokové projekty začínajú výpoveďou v korporáte.…

Práca v banke ju už nenapĺňala, pustila sa do výroby ženských…

Práca v banke si vyžaduje biznis oblečenie. Dobre o tom vedela už počas vysokej…

Pre koronu prišiel o prácu, tak piekol veterníky pre záchranárov.…

Keď prišiel Matúšov kolega s nápadom piecť koláče…