Dobré noviny
Tínedžeri viac neuvidia reklamy na vylepšenie pŕs ani plastiku nosa. Zákaz má zlepšiť ich duševnú pohodu
Simona Gálová
Simona Gálová

Tínedžeri viac neuvidia reklamy na vylepšenie pŕs ani plastiku nosa. Zákaz má zlepšiť ich duševnú pohodu

Ilustračná fotografia
Ilustračná fotografia — Foto: Freepik

Nové pravidlá zakážu reklamy vo všetkých médiách zameraných na osoby mladšie ako 18 rokov.

Mladých ľudí chcú odradiť od kozmetických operácií ráznym spôsobom. Britský Výbor pre reklamnú prax (CAP) oficiálne od mája tohto roku zakázal cielenie reklám na kozmetické procedúry na osoby mladšie ako 18 rokov. Znamená to, že spoločnosti už nemôžu inzerovať reklamy na zmenu fyzického vzhľadu osoby, ako sú vylepšenia pŕs a plastiky nosa, v médiách, ktoré oslovia osoby mladšie ako 18 rokov.

Koniec aj na sociálnych sieťach

Nové pravidlo zakazuje klinikám kozmetickej chirurgie inzeráty na zväčšenie pŕs, plastickú operáciu nosa, liposukciu, bielenie zubov alebo laserové omladenie pleti. Nariadenia zakazujú reklamy vo všetkých médiách zameraných na osoby mladšie ako 18 rokov alebo pravdepodobne oslovia túto vekovú skupinu – od sociálnych sietí, ako sú Facebook, TikTok a Instagram, až po bilbordy a plagáty, noviny, časopisy či rádiá.

Leslie Hallamová, ktorá vedie magisterský kurz psychológie reklamy na Lancasterskej univerzite, pre BBC vysvetlila, že reklama funguje tak, že vytvára potreby, zameriava sa na rutiny a vytvára u spotrebiteľov túžbu – či už ide o rýchle občerstvenie, oblečenie alebo kozmetické procedúry a pôsobí aj na mladých ľudí.

Ochrániť duševné zdravie a pohľad na seba

Cieľom nového zákona je riešiť silný tlak na zovňajšok a výzor mladých ľudí, ktorí boli vystavení reklamám s negatívnym dopadom na ich sebavedomie a duševnú pohodu. „Myslím si, že existuje silný argument, ktorý naznačuje, že pre osoby mladšie ako 18 rokov sú tieto reklamy dosť škodlivé pre duševné zdravie, telesnú dysmorfiu a poruchy príjmu potravy,“ vysvetlila Hallamová.

„Vzhľadom na prirodzené riziká kozmetických zákrokov a potenciálnu príťažlivosť týchto služieb pre mladých ľudí, ktorí zápasia s problémami so sebadôverou, je dôležité, aby sme marketingovo nastavili latku nevyhnutne vysoko,“ dodal na záver riaditeľ CAP Shahriar Coupal.

 

Už ste čítali?