Slunce, seno, jahody v praxi? Turecký farmár svojim kravám nasadil okuliare s virtuálnou realitou
Vďaka špeciálnym okuliarom si kravy myslia, že sa nachádzajú na slnečnej lúke plnej kvetov.

Rodina İzzeta Koçaka pôvodom z Turecka sa už po tri generácie živí chovom dobytku. Podnikanie v tejto oblasti a jeho rozvoj im vydržalo aj vďaka tomu, že sa vždy snažia držať krok s dobou a aktuálnymi trendami. V súčasnosti sa preto pokúsili využiť technologické výdobytky 21. storočia, čo však nápadne pripomína scénu z českej kultovej komédie Slunce, seno, jahody z dielne režiséra Zdeňka Trošky, ktorá bavila tisíce ľudí pri obrazovkách pred 38 rokmi.
Izzet skúšal viacero možných spôsobov, ako pomôcť produkcii mlieka vrátane ukľudňujúcej hudby. Ako píše portál Oddity Central, nakoniec sa však rozhodol latku posunúť na úplne inú úroveň a namiesto slúchadiel na oči kravám nasadil populárne okuliare na virtuálnu realitu. Vďaka nim si kravy myslia, že sa nachádzajú na slnečnej lúke plnej kvetov, hoci v skutočnosti obývajú obyčajnú, pochmúrnu maštaľ.
„Od našich kráv dostávame v priemere 22 litrov mlieka denne,“ povedal Izzet pre Anadolu News Agency a pokračoval: „Dvom z našich kráv sme nasadili VR headest a nechali ich pozerať sa na zelenú pastvinu. Denná produkcia mlieka sa zvýšila na 27 litrov. Tieto headsety sú pre zvieratá prospešné po emocionálnej stránke. Zistili sme, že sú menej vystresované. To sa odrazilo nielen na dojivosti, ale aj na kvalite mlieka.“
Vložený príspevok z Facebooku: https://www.facebook.com/photo?fbid=4684598581575266&set=pcb.4684598608241930
Izzet však nebol prvým farmárom, ktorý sa pokúsil zvýšiť produkciu mlieka pomocou virtuálnej reality. Najskôr to skúsili v Rusku, čo si Izzet všimol na sociálnej sieti a rozhodol sa to taktiež otestovať. Aktuálne má k dispozícii dva headsety, no údajne už objednal ďalších desať, aby sa mohol pustiť do „druhej fázy“ testovania.