19-ročné dievča zachránilo rodinný podnik pred krachom. Nebolo to geniálne, bolo to zúfalstvo, hovorí otec
Tímea Gurová
Tímea Gurová

19-ročné dievča zachránilo rodinný podnik pred krachom. Nebolo to geniálne, bolo to zúfalstvo, hovorí otec

Zákaznikmi podniku s niekoľkoročnou tradíciou boli najmä turisti a okoloidúci. A tí sa z ulíc vytratili.

— Foto: Instagram: Sticky

Rodinný podnik, ktorý dlhé roky fungoval bez vážnych problémov, sa zrazu ocitol na pokraji krachu. Rodina sa zaoberala ručnou výrobou lízaniek a cukríkov. Najväčší odbyt v ich prípade robili turisti. Pri prechádzke v austrálskom Sydney videli priamo cez výklad, ako sa cukrovinky vyrábajú, naťahujú a že vznikajú naozaj priamo na mieste. Lákavý pohľad ich presvedčil aj ku kúpe. Pandémia však všetko zmenila. Nielenže nikdy nekončiaci lockdown znížil množstvo ľudí v uliciach, Sydney o turistov obrali aj zatvorené ulice.

Keď podnik uvažoval o tom, že bude musieť vyhlásiť bankrot, ozvala sa ich 19-ročná dcéra Annabelle a svojim rodičom ponúkla poslednú možnosť záchrany. „Sticky bol na pokraji krachu po tom, čo pandémia ovplyvnila predaj. V zúfalej snahe odvrátiť krach som sa rozhodla použiť sociálne siete a fungovalo to,“ povedala Annabelle pre Business Insider. Mladé dievča rodinný podnik nielenže zachránilo, ale darí sa mu viac ako kedykoľvek predtým. Až 80 percent objednávok putuje do celého sveta. Annabelle s kamerou v ruke zaznamenávala celý proces výroby lízaniek, na sociálnych sieťach púšťala živé vysielania zo zákulisia a počet fanúšikov masovo narastá.

„Každý deň strávim dve až päť hodín tým, že natáčam a snažím sa potom z toho vytvoriť niečo zaujímavé,“ vysvetľuje. V obchode sa denne vyrobí asi 60 kíl pochúťok a takmer okamžite je všetko vypredané. „Rád by som povedal, že to, čo sme urobili, bolo geniálne, ale nie je to tak. Bolo to čisté zúfalstvo,“ hovorí jej otec David King. Jemu aj jeho manželke bola akákoľvek myšlienka využitia sociálnych sietí cudzia. Webovú stránku síce mali, ale aj po 19 rokoch v biznise cez ňu prijali v priemere tak 10 objednávok týždenne. Ich prvé živé vysielanie na Youtube videlo 60 divákov, o rok neskôr majú už viac ako pol milióna odberateľov a mesačný dosah 45 miliónov užívateľov.

Veľký vplyv na ich firmu malo aj to, keď jedno z ich virálnych videí zdieľal na svojom profile raper Snoop Dogg. Za jediný víkend počet fanúšikov narástol o 1,5 milióna. Veľkosť firmy sa za posledný rok zdvojnásobila, uvažujú o prijímaní ďalších zamestnancov a to všetko vďaka tínedžerke.  

Už ste čítali?

Všeobecná lekárka Etela Janeková nezavrela ambulanciu ani na…

MUDr. Etela Janeková, PhD. od začiatku pandémie nezavrela svoju ambulanciu ani…

Východniarov lieči tento usmievavý lekár z Kene: Ľudia sú tu…

Kipchanga Chemwotei Sakong pre známych jednoducho Kip. O Slovensku dlho nič nevedel.…

Pavol Croft je slovenský Indiana Jones. Nechcelo sa mu stáť…

K histórii a umeniu mal Pavol Croft vždy blízko. Preto si ich vybral…

Byt v úplnom centre Bratislavy vymenili za šťastie na dedine:…

Nie všetky pokrokové projekty začínajú výpoveďou v korporáte.…

Práca v banke ju už nenapĺňala, pustila sa do výroby ženských…

Práca v banke si vyžaduje biznis oblečenie. Dobre o tom vedela už počas vysokej…

Pre koronu prišiel o prácu, tak piekol veterníky pre záchranárov.…

Keď prišiel Matúšov kolega s nápadom piecť koláče…

Horský vodca Ján Kořínek: Ak sa stretnete zoči-voči medveďovi,…

Pre milovníkov prírody a turistov má jasný odkaz.

František prácu smetiara miluje: Nie je to voňavá robota, no…

Vnúčatám kúpil ako hračku smetiarske auto, aby im mohol ukázať,…