Dobré noviny
Schválili veľku zmenu pre cyklistov aj vodičov, ktorí budú musieť byť pri predbiehaní oveľa opatrnejší
TASR, Dobré noviny
TASR, Dobré noviny

Schválili veľku zmenu pre cyklistov aj vodičov, ktorí budú musieť byť pri predbiehaní oveľa opatrnejší

— Foto: TASR

Cykloaktivisti zmeny privítali.

Bezpečnosť na cestách by sa mala zlepšiť. Plénum NR SR  schválilo novelu zákona z dielne koaličných poslancov o cestnej premávke. Prioritným cieľom novely je jasne definovať a spresniť bočný odstup pri predbiehaní zraniteľných účastníkov cestnej premávky. Konkrétne ide o predbiehanie cyklistov, ale aj chodcov či užívateľov kolobežiek. Zmeny privítali viaceré združenia cykloaktivistov. Zmeny by síce mali platiť až od 1. marca, ale facebooková stránka Do práce na bicykli verí, že s ich dodržiavaním "nebudú šoféri čakať až do marca a cyklistom dajú priestor už od dnes".

Musia zachovať dostatočný odstup

"V novele zákona definujeme, ako má vyzerať bezpečnostné predchádzanie, pričom vodič automobilu musí zachovávať dostatočný bočný odstup, ktorý je najmenej jeden meter pri rýchlosti do 50 kilometrov za hodinu a 1,5 metra pri vyššej rýchlosti. Veríme, že táto malá zmena pomôže k vyššej bezpečnosti na cestách," uviedol poslanec SaS Radovan Sloboda.

Vložený príspevok z Facebooku: https://www.facebook.com/dopracenabicykli/posts/2113938672095605

Podľa poslanca Sme rodina Miloša Svrčeka je dôležité, aby vodič pri predbiehaní prihliadal najmä na rýchlosť, druh svojho i predchádzaného vozidla, poveternostné podmienky a stav a povahu vozovky, čo sú základné parametre dodržania bezpečnosti. V súvislosti so zmenami pri predbiehaní vodičov malých motocyklov, cyklistov a chodcov sa tiež navrhuje upraviť pravidlá šoférov aj voči vodičom samovyvažovacích vozidiel a kolobežiek s pomocným motorčekom.

"Je to rozšírenie zákona aj o týchto účastníkov cestnej premávky, ktorých doteraz cestný zákon nepoznal. Zároveň navrhujeme, aby účinnosť zákona bola daná od 1. marca 2022, pričom veríme, že nájdeme širokú podporu nielen v parlamente, ale aj medzi občianskou spoločnosťou, ktorej záleží na bezpečnosti našich cyklistov," doplnila poslankyňa Romana Tabák (OĽANO).

Povinnosť neohroziť v troch situáciách

Článok pokračuje na ďalšej strane:

Časť 1 / 2

Už ste čítali?