Dobré noviny
Spoľahlivé skratky pre každú účtovníčku či ekonómku: Počuli ste už o Daňovej a Mzdovej pohotovosti?
Inzercia
Inzercia

Spoľahlivé skratky pre každú účtovníčku či ekonómku: Počuli ste už o Daňovej a Mzdovej pohotovosti?

Ilustračné foto.
Ilustračné foto. — Foto: Adobe Stock

Legislatíva v oblasti daní, miezd či účtovníctva sa pomerne často mení a udržať si prehľad v tejto oblasti vyžaduje nemálo času. Našťastie existuje spoľahlivá skratka, vďaka ktorej získate odpovede na svoje otázky za pár minút.

Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, či má zamestnanec nárok požiadať o uhradenie diaľničnej známky po vykonaní služobnej cesty vlastným autom? Alebo čo všetko môže spoločnosť považovať za daňový doklad? Dnes už nemusíte zdĺhavo pátrať v internetových diskusiách či zákonoch. So svojimi otázkami sa môžete obrátiť na skúseného odborníka.

Pohotovosť ukáže cestu, ako si pomôcť

Takéto a mnohé ďalšie nejasnosti totiž každý deň konzultujú účtovníčky a ekonómky cez chat alebo telefonicky s poradcami z Daňovej a Mzdovej pohotovosti. Tú svojim predplatiteľom zadarmo poskytuje spoločnosť Poradca podnikateľa.

„Naším cieľom od začiatku bolo vnášať istotu a dôveru do pracovných rozhodnutí našich klientov. Je nám jasné, že zložité témy treba dovysvetliť a napasovať na individuálne situácie, preto sme už pred rokmi začali listárňou. Dnes sú možnosti oveľa širšie a s poradcami sa dokážu naše klientky spojiť v reálnom čase – sme pre nich naozajstnou ‚pohotovosťou‘, na ktorú sa môžu spoľahnúť,“ vysvetľuje marketingová riaditeľka Poradcu podnikateľa Silvia Milová.

Heslo znie „Pomáhame, informujeme a vzdelávame“

Daňová a Mzdová pohotovosť pokrývajú širokú oblasť daní, účtovníctva a miezd, a tak sú otázky veľmi rôznorodé. V náročnom období daňových priznaní a závierkových prác odborníci najčastejšie overujú správnosť postupu. Otázky sa často týkajú aj zmien v zákonoch – poradcovia ich pre svojich klientov dešifrujú a vysvetlia ľudskou rečou. V Daňovej a Mzdovej pohotovosti často riešia aj prevádzkové problémy – radia, ako čo zaúčtovať, vypočítať, dať do súladu so zákonom.

„Písomne, telefonicky a chatom sme už vyriešili desaťtisíce odborných otázok. K tomu môžeme prirátať ďalšie spôsoby, napríklad online rozhovor alebo videorozhovor,“ hovorí Silvia Milová. Tie najdôležitejšie alebo najviac opakované sa publikujú aj ako príklady z praxe na webe alebo sú témou v podcaste PP.

Za každou radou je človek

Daňovú a Mzdovú pohotovosť zabezpečuje spoločnosť Poradca podnikateľa predplatiteľom portálu danovecentrum.sk alebo mzdovecentrum.sk. Keďže za každou radou je človek, ktorého rada neraz ovplyvní spôsob fungovania firmy, vyberajú podľa Silvie Milovej tých najlepších. „Máme viac ako tucet interných aj externých poradcov, naslovovzatých odborníkov. Neustále hľadajú nové možnosti a prístupy, ako zjednodušiť prácu a život našim klientom. Denne monitorujú, aktualizujú a vysvetľujú zložité problémy. Prinášame spoľahlivé skratky a riešenia, ktoré naši predplatitelia oceňujú. 

Odborníci z Daňovej a Mzdovej pohotovosti berú svoju prácu ako poslanie – tak ako Nadežda Cígerová, odborná poradkyňa Poradcu podnikateľa. „V živote sa dejú veci podľa vnútorného nastavenia človeka. Každý z nás cíti svoje poslanie – u mňa je to na jednej strane sklon pomáhať ľuďom, na druhej schopnosť analyzovať kontext viet, pravidiel. Preto pracujem v poradenstve. Baví ma aplikovať naučený fakt v otázkach, hľadať riešenia, správny kľúč k rozlúsknutiu zložitých situácií a mať pritom pocit, že reálne niekomu prinášam úžitok.“

Ako to funguje?

Odbornú pomoc nájdete vo viacerých formách ­– chat, telefón, email. Profesionáli sú pripravení poradiť vám na telefónnych linkách aj na online chate každý pracovný deň. Dovoláte sa vždy, keď ikona pri mene svieti nazeleno. To znamená, že odborník má priestor na váš telefonát a nevybavuje práve iného klienta. A ktorá forma kladenia otázok je najobľúbenejšia?  

„Kedysi bolo najpopulárnejšie telefonovanie, momentálne vedie chat ako najrýchlejšia, bezprostredná a osobná forma rozhovoru,“ približuje Silvia Milová. Jeho výhodou je, že obaja účastníci majú fakty a čísla čierne na bielom. „V tomto roku sme zaviedli aj novinku – archív chatovej komunikácie. Vďaka nemu sa pýtajúci môže k obsahu daného rozhovoru jednoducho vrátiť.“  

Skúsenosti hovoria za všetko

Daňovú pohotovosť využívajú tisícky účtovníčok, personalistiek, ekonómok a podnikateliek z celého Slovenska. Oceňujú jej vysokú kvalitu a rýchlu pomoc: „Z pozície účtovníčky, ktorá nemá k dispozícii stáleho daňového poradcu, môžem konštatovať, že Daňovú pohotovosť familiárne nazývam ‚priateľ na telefóne‘, keďže vždy dostanem odpoveď, ktorú v danom čase tak nutne potrebujem,“ píše v referenciách účtovníčka z akciovej spoločnosti sídliacej v Trenčíne.

Účtovníčky a podnikateľky vyzdvihujú aj kvalitu poradcov, ktorí dokážu i zložité problémy priblížiť jednoduchými slovami. Skvelí odborníci, ktorí vedia podať odpovede zrozumiteľne a vždy vedia poradiť, alebo nás len utvrdiť v pracovných postupoch,“ pridáva sa ďalšia spokojná klientka.

VIAC O DAŇOVEJ A MZDOVEJ POHOTOVOSTI

Foto: PP

Už ste čítali?