Nedokonalé hračky pomáhajú deťom vnímať odlišnosti. Slovenský projekt si pochvaľujú rodičia aj lekári
Vnímajkovia pochádzajú z Oravy a pomáhajú vnímať a prijímať odlišnosti, s ktorými sa stretávajú už od útleho detstva.
Nedokonalé hračky, ktoré pomáhajú deťom rozvíjať emocionálnu inteligenciu. Boľko, Chcelko, Inka, Tmejka a Veselka - to je päť postavičiek, ktoré deťom pomáhajú vnímať a prijímať odlišnosti, s ktorými sa stretávajú už od útleho detstva. Autori tohto slovenského projektu dúfajú, že pomôže vychovať tolerantné deti.
Nevidiace dievčatko i chudobný chlapec
Vnímajkovia majú taktiež svoje odlišnosti. Nájdeme medzi nimi dievčatko, ktoré nevidí, chudobného chlapca v roztrhaných teplákoch, dievčatko s inou farbou pleti, chlapca s barličkou, či dievčatko, ktorému nič nechýba. Hovoria jednoduchým detským jazykom prostredníctvom rozprávky a hry. Ich hlavným poslaním je rozoberať témy, o ktorých sa bežne nehovorí a často ostávajú za zatvorenými dverami domácností.
Slovenský projekt sa snaží viesť deti k rozvoju emocionálnej inteligencie. Prostredníctvom postavičiek, kníh, maľovaniek, pracovných listov a mnohého iného učí deti kritickému mysleniu a odvahe, vedie ich k pomoci a dôvere, k vnímaniu sociálnych odlišností a citlivosti voči iným a zároveň nabáda deti k štedrosti a zdôrazňuje, aké dôležité je tešiť sa zo života.
Oceňujú ich rodičia, učitelia i lekári
Prínos Vnímajkov do každodennej práce s deťmi si pochvaľujú aj rodičia, učitelia v materských školách, vychovávatelia v komunitných centrách ale najmä lekári. "Kniha Vnímajkovia je knihou, ktorá nás inšpiruje a pomáha. Sú to ´hrejivé rozprávky´ plné života a ľudskosti, ktorým deti rozumejú a pomáhajú im prijať ich novú realitu,“ povedala o projekte klinická psychologička z bratislavskej detskej hematológie a onkológie Valéria Hudáková.
"Vďaka Vnímajkom sa z generácie dnešných detí môžu raz stať vnímaví dospelí, ktorí nebudú rozdeľovať, ale spájať,“ dodávajú zakladatelia projektu. Najdôležitejšie je podľa nich prinášať spomínané témy do detského sveta, teda do obdobia, kedy sa osobnosť dieťaťa ešte len formuje a nie je zaťažená predsudkami.