Do Slnečnej sústavy sa po miliónoch rokov vracia obor. Môže to byť najväčšia kométa, akú sme kedy pozorovali
Marián Tabakovič

Ilustračný obrázok
Ilustračný obrázok — Foto: IG The Financial District / IG skyinpodcasts

Megakométu budeme môct pozorovať voľným okom.

Je taká veľká, že astronómovia si ju spočiatku pomýlili s trpasličou planétkou. Z hlbín vesmíru sa k nám rúti obrovská kométa Bernardinelli-Bernstein a ako sa bude blížiť k Zemi, môžeme sa pripraviť na krásne kozmické divadlo.

Netreba sa však obávať, uvádza web Science Alert, kométa sa k nám nepriblíži viac ako k Saturnu. “Mali sme tú česť objaviť možno najväčšiu kométu, akú sme kedy videli, teda aspoň z tých, ktoré sme dobre preskúmali,” uviedol jeden z objaviteľov tohto obra, astronóm Gary Bernstein.

Ako uviedol, kométu objavili dostatočne skoro na to, aby ju ľudia videli približovať sa a aby ju videli pomaly sa roztápať, ako sa približuje k Slnku. To spôsobí, že jej “chvost” bude čoraz väčší. Bernstein dodal, že táto megakométa nenavštívila Slnečnú sústavu “viac ako tri milióny rokov”.

Kométa Bernardinelli-Bernstein má v priemere asi 155 kilometrov a počas svojho letu v Slnečnej sústave by sme ju mali vidieť aj bez ďalekohľadu, voľným okom.