Zákazníčka ho opakovane rasisticky urážala. Zamestnávateľ sa ho nezastal, on sa rozhodol pre rázny krok

Zamestnávateľ si ho nezastal, tak sa rozhodol konať.
Brooklyn - Bývalý pracovník americkej pobočky Starbucks podal žalobu na svojho zamestnávateľa. Dôvod? Zákazníčka ho mu pri niekoľkých príležitostiach vmietla do tváre rasistické urážky. Bývalému zamestnancovi sa nepáčilo, že problém nikto neriešil. Dayshawn Rodriguez, ktorý v Starbuckse pracoval asi päť rokov, na okresnom súde v Connecticute spomenul, že ho spoločnosť nedokázala ochrániť pred ženou, ktorá ho urážala, informuje denník The Business Insider.
Incident na toaletách
Podľa Rodrigueza začali problémy v októbri 2019. Dayshawn zatváral pobočku, ale jedna zo zákazníčok bola stále na toalete. Podľa jeho slov išiel ženu na WC skontrolovať a zaklopal na dvere kabínky. Ona údajne vyšla von a štuchla ho do hrude s komentárom: „Neuháňaj ma, ty n****r ...."
Rodriguez informoval po incidente vedúcu pobočky. Tá prisľúbila, že bude informovať oblastného manažéra. Podľa Rodrigueza však tento incident nikto príliš neriešil.
Spoločnosť nereagovala
S rovnakou dámou zažil Rodriguez oveľa viac "zážitkov". Raz na seba napríklad sama vyliala nápoj. Následne tvrdila, že „to urobil ten černoch.“
K tretiemu incidentu došlo v júni 2020, kedy žena údajne odmietla byť obsluhovaná týmto „n***m .....“ Aj o tomto Rodriguez informoval svojich nadriadených, s tým, že chcel aby celú situáciu nejako vyriešili. Spoločnosť však podľa neho žiadne kroky neurobila a Rodriguez tak dal výpoveď.
Následne sa obrátil na americkú komisiu pre rovnocenné príležitosti v zamestnaní. Rodriguez teraz žiada peňažnú náhradu škody, vrátane škody za ušlú mzdu a peňažnú náhradu za emočné utrpenie. Presnú sumu však nešpecifikoval. Spoločnosť Starbucks pre denník The Business Insider uviedla, že incident vyšetrila a podnikla nápravné kroky. K nim patrí aj obmedzenie možnosti vstupu pre rasistickú zákazníčku do tejto sieti kaviarní.