Legendárna „tatrovka" sa vracia. Opäť sa bude vyrábať na Slovensku
TASR
TASR

Legendárna „tatrovka" sa vracia. Opäť sa bude vyrábať na Slovensku

Výroba legendárnych nákladných automobilov značky Tatra sa po rokoch vracia späť na Slovensko.

Tatra 148 — Foto: Wikimedia Commons/Ludek

Trenčín 1. júla (TASR) – Výroba legendárnych nákladných automobilov značky Tatra sa po rokoch vracia späť na Slovensko. Momentálne na jej výrobe pracuje 30 ľudí, zvyšovaním výroby by ich počet mal prekročiť stovku. Vo štvrtok o tom v Trenčíne informoval obchodný manažér spoločnosti Tatra Defence Slovakia Róbert Gašparík.

„História Tatry na Slovensku siaha do 50. rokov minulého storočia, skončila sa v 90. rokoch.  Naším zámerom je, aby sa na Slovensko vrátila značka, ktorá tu má tradíciu. Snahou je navrátiť ju na Slovensko, čím by sa zvýšila zamestnanosť,“ uviedol Gašparík.

Snaha spoločnosti

Ako dodal, snahou spoločnosti je presunúť výrobu podvozkov a potom aj celých vozidiel pre silové zložky na Slovensko, čím by bol k dispozícii rýchly servis, zaškolenia obsluhy vozidiel a celkovo sa oživil priemysel.

Na snímke ukážka jazdy automobilu značky Tatra počas prezentácie v trenčianskej spoločnosti MSM Land Systems.
Na snímke ukážka jazdy automobilu značky Tatra počas prezentácie v trenčianskej spoločnosti MSM Land Systems. Foto: TASR/Radovan Stoklasa

„V Trenčíne sa už vyrábajú podvozky Tatra 8x8, niektoré komponenty dovážame z Tatry Kopřivnice, iné sa už vyrábajú na Slovensku. Celá montáž prebieha tu v Trenčíne. Produkt chceme predstaviť rezortu obrany, aby vedeli, že bude k dispozícii silovým zložkám,“ doplnil Gašparík s tým, že pre ministerstvo obrany už vyrábajú podvozky zakontrahované v minulom roku, ďalšie obchodné kontrakty majú rozbehnuté v zahraničí.

S tatrovkou spolupracujú desaťročia

Podľa ministra obrany Jaroslava Naďa (OĽANO) rezort s „tatrovkou" spolupracuje už desaťročia, prípadný kontrakt na dodávku vozidiel však musí byť výsledkom verejného obstarávania.

„V ozbrojených silách máme množstvo vozidiel. Faktom je, že mnoho z nich má už viac ako 40 rokov a potrebujeme ich nahrádzať novými. I preto sa stretávame s mnohými spoločnosťami, medzi ne patrí aj Tatra. Myslím si, že akákoľvek férová a otvorená diskusia so spoločnosťami je na mieste. Robíme to pravidelne, nie je v tom žiadny problém. Naopak, oceňujem to,“ zdôraznil Naď.

Ako dodal, rezort obrany bude potrebovať viac ako 1500 nákladných vozidiel rôznych druhov. „V priebehu tohto roka chystáme veľkú súťaž. Komunikujeme aj so spoločnosťou Tatra, ale nielen s ňou. Komunikujeme o tom, akým spôsobom zabezpečiť vozidlá, ktoré potrebujeme a na druhej strane, aby aj štát a obyvatelia Slovenska získali benefity vo forme daní a pracovných príležitostí,“ uzavrel Naď s tým, že kroky rezortu budú také, aby ho nikto nemohol obviniť z netransparentnosti.

Už ste čítali?

Byt v úplnom centre Bratislavy vymenili za šťastie na dedine:…

Nie všetky pokrokové projekty začínajú výpoveďou v korporáte.…

Práca v banke ju už nenapĺňala, pustila sa do výroby ženských…

Práca v banke si vyžaduje biznis oblečenie. Dobre o tom vedela už počas vysokej…

Pre koronu prišiel o prácu, tak piekol veterníky pre záchranárov.…

Keď prišiel Matúšov kolega s nápadom piecť koláče…

Horský vodca Ján Kořínek: Ak sa stretnete zoči-voči medveďovi,…

Pre milovníkov prírody a turistov má jasný odkaz.

František prácu smetiara miluje: Nie je to voňavá robota, no…

Vnúčatám kúpil ako hračku smetiarske auto, aby im mohol ukázať,…

25 rokov predáva kapustu na Miletičke: Pochádzam z generácie,…

Ak ste pravidelnými návštevníkmi známej Miletičky, meno…

Slovák Marek pracuje pre Teslu: Tvrdú morálku v práci vydržíte,…

Marek Vančo pracuje v americkej centrále Tesly v tíme autopilota pre samojazdiace…

O slovenskú gymnazistku majú záujem na Oxforde. Od vedeckej…

Paulína na sebe pracovala nad rámec toho, čo vyžaduje škola. Drina sa…