Vlastním e-shop. Je pre mňa systém ekasa povinný?
Internetové e-shopy sú dnes pevnou súčasťou online biznisu, no aj napriek tomu, sa stále vynárajú otázky, čo pri prevádzkovaní e-shopu je nutné dodržiavať a čo nie. Jednou z nich je aj používanie systému ekasa.

Už na úvod tohto článku by sme majiteľov e-shopov mali upokojiť a uviesť, že ekasa pokladnica nie je pri prevádzkovaní internetového obchodu povinná, aj keď v niektorých prípadoch by ste ju využívať mali.
O tých si však povieme už nižšie.
Čo je to systém ekasa?
Systém eKasa v jednoduchosti zabezpečuje prepojenie všetkých elektronických pokladníc s finančnou správou Slovenskej republiky.
Používanie tejto ekasa pokladnice vstúpilo do platnosti od 1. apríla 2019 pre všetkých nových podnikateľov.
Prečo e-shop nemusí eKasu používať?
Ako sme už spomínali, internetové obchody majú pri používaní e-kasy výnimku, keďže jej používanie nie je povinnosťou pre tie podnikateľské subjekty, ktoré prijímajú od svojich zákazníkov bezhotovostné platby.
Výnimku má v tomto prípade aj predaj tovaru na dobierku, a to podľa zákona č. 289/2008 Z.z. § 3 odstavec (2).
Keby sme vám mali dať konkrétny príklad, tak ak vlastníte e-shop, ktorý prijíma platby len cez bankový prevod alebo bankovú kartu, prípadne na dobierku, tak eKasu používať nemusíte.
Kedy e-kasu musí využívať aj internetový obchod?
Tento prípad platí len v prípade, že popri e-shope by ste vlastnili aj kamennú predajňu s vaším tovarom, v ktorej sa prijímajú hotovostné platby.
V takomto prípade máte na výber dve možnosti, a to začať používať virtuálnu registračnú pokladnicu a online registračnú pokladnicu.
Z našej skúsenosti vieme, že pokiaľ vlastníte len menší e-shop a malu kamennú predajňu, tak sa vám určite oplatí využívať systém ekasy prostredníctvom online registračnej pokladnice v skratke ORP.