Spoločnosť pridala do inzerátu 6 slov a záujem žien o prácu raketovo vyskočil
Mnohé ženy sa ani nepokúšajú hlásiť na pracovné pozície, o ktorých si myslia, že nemajú šancu uspieť. Firma slovíčkami naznačila, že majú záujem práve o ne.

LONDÝN 6. januára – Pár jednoduchých slov a snaha získať miesto sa objaví aj u tých, ktorí by si inak netrúfali. Spoločnosť Zurich Insurance sa rozhodla pri zadávaní svojich pracovných ponúk experimentovať a pôvodné texty inzerátov jednoducho upravila. Záujem žien o ich ponuky raketovo narástol, píše insurancejournal.com.
V čom teda spočívala zmena?
Do inzerátov pribudli slová ako polovičný úväzok, flexibilná práca alebo „job share“ – teda, keď je jedno miesto obsadené viacerými kandidátmi v menších úväzkoch a potrebnú prácu si delia.

Tieto slová spoločnosť pridala do 80 % svojich inzerátov na britskom trhu a rozdiel bol znamenitý. Na niektoré pozície dostali až dvojnásobné množstvo životopisov a to nielen žien.
Možnosť flexibilne narábať s pracovným časom a podľa potreby si ho prispôsobovať je rovnako lákavá aj pre mužov.
Celkový podiel žien uchádzajúcich sa o prácu vzrástol o 16 percent, záujem o seniorské pozície sa zvýšil o 19 percent a podiel žien, ktoré obsadili vedúce funkcie v spoločnosti vzrástol až o tretinu.
Nevyužité talenty
Experiment bol súčasťou britskej štúdie, ktorá mala ukázať konkrétne faktory, ktoré sťažujú ženám kariérny rast. Ženy v neskoršom dopytovaní potvrdili, že sa o seniorské pozície, v ktorých nebola spomenutá flexibilná pracovná doba alebo kratší úväzok, ani nepokúšali uchádzať. Neverili si, že by vo výberovom konaní mohli uspieť.

Širšia ponuka úväzkov môže podľa spoločnosti pomôcť začleniť ľudí, ktorých talenty ostávajú nevyužité.
„Ponukou pozícií, ktoré sa vedia prispôsobiť aj rodinnému životu, dokážu zamestnávatelia otvoriť dvere k širokej skupine nevyužitých talentov. To pomôže aj ženám, aby postupovali na lepšie platené pozície a zároveň sa venovali ostatným povinnostiam,“ hovorí Steve Collinson z oddelenia ľudských zdrojov Zurich Insurance.
Pandémia ukázala, že mnoho firiem dokáže rovnako dobre fungovať aj so zamestnancami doma. Ak tento trend firmy neskôr úplne odmietnu, môžu sa podľa neho pripraviť na odlev kvalitných ľudí do flexibilnejších spoločností.