Dobré noviny
SEO balíčky – áno alebo nie?
Inzercia
Inzercia

SEO balíčky – áno alebo nie?

Rozhodli ste sa urobiť pre vaše www stránky maximum a radi by ste využili služby SEO? Pozor však na rôzne balíčky, pretože nie je všetko zlato, čo sa blyští.

Ak ste sa rozhodli vylepšiť vaše www stránky, aby mali čo najlepšie pozície vo vyhľadávačoch a tým sa zvýšila tiež ich návštevnosť, potom je najlepšie využiť profesionálne služby SEO, ktoré poskytujú SEO špecialisti. Na čo je však pri výbere vhodných služieb dobré dať si pozor, tak to sú rôzne SEO balíčky. A prečo je vhodné dať si na ne pozor, tak na to sme sa spýtali skúseného SEO konzultanta.

Tak ako to teda so SEO balíčkami je a prečo je dobré dávať si na ne pozor?

Keď sa povie už len to slovo balíček, tak je nad slnko jasné, že nemôže obsahovať celý sortiment služieb, ktoré k SEO patria. SEO je totiž oveľa rozsiahlejší proces a obsahuje širokú ponuku služieb, ktoré sa nedajú balíčkovať a vybrať z nich len to či ono. Potešujúce je, že balíčkovanie SEO služieb je už na ústupe a väčšina skúsených SEO špecialistov už balíčky neponúka, ale stále sa klienti s týmto spôsobom môžu stretnúť, a to nielen pri malých SEO spoločnostiach. Zarážajúci je preto fakt, že SEO balíčky dokážu ponúkať aj veľké SEO firmy. Či som balíčky niekedy ponúkal svojim zákazníkom aj ja si teraz nespomeniem, pretože aj moje začiatky na trhu boli divoké a zložité.

Môžete tú divokosť bližšie ujasniť?

Jednoducho ani vyhľadávače nezaspali dobu, a čo platilo kedysi, neplatí už dnes. Okolo SEO sa motám už od roku 2009 a nič už nie je také, ako predtým. Mám za sebou napríklad aj obdobie registrácie firiem do tisíce www katalógov, SEO lišty, PR weby a podobne. Takže aj moja firma prevádzkovala veľa týchto katalógov a PR fariem. Takže by som sa nedivil, keby sa v mojej minulosti objavili aj nejaké SEO balíčky, ale to už je našťastie preč.

Takže čo je na SEO balíčkoch také zlé?

Čo business klienta, tak to iné riešenie webu aj nastavenie SEO. Je potrebné klientom ponúknuť presne to riešenie, ktoré potrebuje, a to sa vo forme balíčkov naozaj nedá. SEO sa odvíja od konkrétneho stavu webu, jeho obsahu, očakávaní a tiež od samotnej konkurencie. Takže môžete pracovať na webe klienta, ktorý pôsobí iba v nejakom meste a potom je tu web klienta, ktorého produkty a služby sú celorepublikové. A tam je obrovský rozdiel vo všetkom, takže aj v konkurencii. Takže pokiaľ takýmto klientom ponúknete nejaké 3 balíčky, tak on sám nevie, ktorý balíček si má vybrať a ani by nešlo o komplexné riešenie, ktorým práve SEO je. Takže selektovať služby podľa balíčkov je proste nezmysel. SEO je rozsiahly proces a takisto pravidelný proces a nedá sa spraviť jednorazovo, a to práve balíčky robia.

A čo balíčky formou mesačného rozpočtu?

Áno, niektoré firmy takéto balíčky ponúkajú, ale stále je to o tom, že väčšina týchto firiem balíčky koncipuje ako jednorazové služby SEO, a to sa práve pri SEO nedá. Môžete tak akurát jednorazovo nastaviť samotný web, ale čo potom spätné odkazy, ktoré sú dôležitou súčasťou efektívneho SEO? Tie sa predsa jednorazovo nastaviť nedajú a pre úspech je kľúčová pravidelnosť. Jednorazový linkbuilding proste v SEO neexistuje. Takže klientom odporúčam zvoliť SEO špecialistu, ktorý má individuálny prístup a poskytne portfólio služieb šité na mieru klientovi, a nie formou nejakého obmedzeného balíčku.

Už ste čítali?