Skleníky i vzduchové bubliny – reštaurácie hľadajú spôsob, ako si udržať zákazníkov na terasách
Protiepidemiologické opatrenia v mnohých krajinách sveta zakázali reštauráciám púšťať zákazníkov do vnútorných priestorov. Tie si teda museli poradiť inak.
USA 5. novembra – Majiteľom reštaurácií dáva hľadanie nových kreatívnych riešení zabrať. Protiepidemiologické opatrenia vyhnali stravníkov z vnútorných priestorov na terasy, preto musia vymyslieť, ako uchovať v teple aj jedlo, aj zákazníkov.
Vybavenie vonkajšieho sedenia reštaurácií, ktoré by udržal terasy čo najdlhšie vyťažené, žne posledné roky obľubu bez ohľadu na pandémiu. Aj výskumu dokazujú, že v prípade zlého počasia a nemožnosti sedenia von je o 14 percent vyššia návštevnosť reštaurácií, píše portál CNBC.
Udržať zákazníkov za každú cenu
Niektoré podniky radšej svoje priestory zatvoria, iné sú ochotné investovať ďalšie tisíce do vybavenia vonkajšieho sedenia s nádejou, že prežijú.
Talianska reštaurácia A16 v Kalifornii ponad stoly na terase postavila drevený rám a jednotlivé stoly oddelila plachtou. Strecha pribudne aj nad parketom a k stolom na terase aj hrejivé lampy.
Coconut Club vo Washingtone zas vytvoril vo svojom vonkajšom sedení skleník. Dvadsaťtri metrov dlhý skleník je o dosť lacnejší ako svadobné stany a pomáha udržiavať teplo.
Reštaurácia na Manhattane sa už v júli vybavila vzduchovými bublinami. Každý stôl má vlastnú. Majiteľ podniku s názvom Cafe Du Soleil pre New York Times povedal, že teplota pri stole sa vďaka bubline zvýši aj o 10 stupňov.