Digitálny marketing a jeho špecifiká
Inzercia
Inzercia

Digitálny marketing a jeho špecifiká

Čo je charakteristické pre digitálny marketing a prečo je taký dôležitý ?

Digitálny marketing alebo online marketing, tieto pojmy sú v súčasnosti známe už hádam každému. Marketing každej spoločnosti online je v dnešnej dobe veľmi dôležitý. Používanie internetu sa za posledné desaťročie viac ako zdvojnásobilo a tento posun výrazne ovplyvnil spôsob, akým ľudia nakupujú produkty a komunikujú s podnikmi.

Čo je to teda digitálny marketing? Digitálny marketing je ako každý iný typ marketingu - je to spôsob, ako sa spojiť so zákazníkmi a ovplyvniť svojich potenciálnych zákazníkov. Je veľmi dôležitý najmä v tejto dobe keď na trhu je už veľa produktov a služieb a existuje už naozaj vysoká konkurencia. Skutočný rozdiel medzi online a klasickým marketingom je v tom, že sa s týmito zákazníkmi spojíte a ovplyvňujete ich online.

 

Digitálny marketing a ako to celé funguje

E-mailový marketing, reklama s platbami za kliknutia, marketing na sociálnych sieťach a dokonca aj blogovanie. Toto všetko sú skvelé príklady digitálneho marketingu.  Všetky tieto spôsoby napomáhajú ľuďom predstaviť im vašu spoločnosť a presvedčiť ich, aby si kúpili vaše produkty alebo služby.

Medzi najbežnejšie stratégie digitálneho marketingu, ktoré firmy ako aj napríklad Casinoble bežne používajú na oslovenie ľudí online patria:

 

Aktíva digitálneho marketingu

Aktívom digitálneho marketingu môže byť takmer všetko. Musí to byť jednoducho marketingový nástroj, ktorý používate online. Mnoho ľudí si teda neuvedomuje, koľko prostriedkov digitálneho marketingu má k dispozícii. Medzi ne patria napríklad:

 

  • Webová stránka
  • Značkové aktíva (logá, ikony, akronymy atď.)
  • Videoobsah (videoreklamy, ukážky produktov atď.)
  • Obrázky (infografiky, snímky produktov, fotografie spoločností atď.)
  • Písomný obsah (blogové príspevky, elektronické knihy, popisy produktov, referencie atď.)
  • Online produkty alebo nástroje (SaaS, kalkulačky, interaktívny obsah atď.)
  • Recenzie

 

Stránky sociálnych médií

Väčšina diel digitálneho marketingu spadá do jednej z hore vyššie uvedenej kategórie, ale šikovní obchodníci, ktorí sú napríklad aj v spoločnosti Casinoble neustále prichádzajú s novými spôsobmi, ako osloviť zákazníkov online, takže zoznam neustále rastie!

 

Stratégie digitálneho marketingu

Medzi najznámejšie stratégie digitálneho marketingu patria:

 

Platba za kliknutie

Reklama s platbou za kliknutie (PPC) je vlastne široký pojem, ktorý sa vzťahuje na akýkoľvek typ digitálneho marketingu, pri ktorom platíte za každého používateľa, ktorý klikne na reklamu. Napríklad Google AdWords je forma PPC reklamy.

 

Reklama v platenom vyhľadávaní

Google, Bing a Yahoo vám umožňujú spúšťať textové reklamy na ich stránkach s výsledkami vyhľadávacieho nástroja (SERP). Reklama v platenom vyhľadávaní je jedným z najlepších spôsobov zacielenia na potenciálnych zákazníkov, ktorí aktívne hľadajú produkt alebo službu, ako je tá vaša.

 

Optimalizácia vyhľadávacieho modulu (SEO)

Ak nechcete platiť za to, že sa budete zobrazovať v SERP, môžete tiež použiť optimalizáciu vyhľadávacieho modulu (SEO) na organické zoradenie stránok alebo blogových príspevkov na vašom webe. Nemusíte platiť priamo za každé kliknutie, ale získanie stránky s poradím zvyčajne trvá dosť času a úsilia.

 

Platená reklama na sociálnych sieťach

Väčšina platforiem sociálnych médií, ako je Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest a Snapchat, vám umožní spúšťať reklamy na ich stránkach. Platená reklama na sociálnych sieťach je skvelá na budovanie povedomia u publika, ktoré nemusí vedieť, že vaša firma, produkt alebo služba existuje.

 

Marketing sociálnych médií

Rovnako ako SEO, aj marketing v oblasti sociálnych médií je bezplatný a organický spôsob, ako využiť platformy sociálnych médií, ako je Facebook alebo Twitter, na marketing svojho podnikania. Rovnako ako SEO, aj organický marketing vášho podnikania na sociálnych sieťach si vyžaduje oveľa viac času a úsilia, ale z dlhodobého hľadiska môže priniesť oveľa lacnejšie výsledky.

 

Optimalizácia konverzného pomeru (CRO)

Optimalizácia konverzného pomeru (CRO) je umenie a veda zameraná na zlepšenie vášho online používateľského zážitku. Firmy väčšinou používajú CRO na získanie väčšieho množstva konverzií (privedenia, rozhovory, hovory, predaj atď.) Zo svojej existujúcej návštevnosti webových stránok.

 

Marketing obsahu

Content marketing je ďalší pomerne široký pojem pre digitálny marketing. Obsahový marketing pokrýva akékoľvek úsilie v oblasti digitálneho marketingu, ktoré využíva obsahové aktíva (blogové príspevky, infografiky, elektronické knihy, videá atď.) Na budovanie povedomia o značke alebo na zvyšovanie počtu kliknutí, potenciálnych zákazníkov alebo predaja.

 

Natívna reklama

Dostali ste sa niekedy na koniec článku a zobrazili ste zoznam navrhovaných článkov? To je natívna reklama. Väčšina natívnych reklám spadá pod obsahový marketing, pretože využíva obsah na prilákanie kliknutí.

 

E-mailový marketing

E-mailový marketing je najstaršia forma online marketingu a stále rastie. Väčšina digitálnych marketingových pracovníkov využíva e-mailový marketing na inzerciu špeciálnych ponúk, zvýraznenie obsahu (často ako súčasť marketingu obsahu) alebo na propagáciu udalosti.

 

Affiliate marketing

Affiliate marketing je v podstate platba niekomu inému (osobe alebo podniku) za propagáciu vašich výrobkov a služieb na ich webových stránkach.

 

Záver

Digitálny marketing je oblasť marketingu, ktorá sa neustále vyvíja. Ako vidíte z vyššie uvedeného zoznamu, existuje veľa rôznych spôsobov, ako uviesť na trh svoje podnikanie online, a preto si veľa firiem buď najme agentúru, ktorá bude riadiť ich digitálne marketingové nápady, alebo zaplatí nejaký budget pre interný marketingový tím a softvér na automatizáciu marketingu.

Už ste čítali?

Jusufova rodina zmenila Šamorín na hlavné mesto zmrzliny: Práškové…

Vraví sa, že Juhoslovania sú všade. Niektorí Šamorínčania…

Všeobecná lekárka Etela Janeková nezavrela ambulanciu ani na…

MUDr. Etela Janeková, PhD. od začiatku pandémie nezavrela svoju ambulanciu ani…

Východniarov lieči tento usmievavý lekár z Kene: Ľudia sú tu…

Kipchanga Chemwotei Sakong pre známych jednoducho Kip. O Slovensku dlho nič nevedel.…

Pavol Croft je slovenský Indiana Jones. Nechcelo sa mu stáť…

K histórii a umeniu mal Pavol Croft vždy blízko. Preto si ich vybral…

Aj keď je úplne nevidiaca, učí na strednej škole: Študenti sa…

Odmalička snívala o tom, že sa bude predvádzať na javisku. Košičanka…

Byt v úplnom centre Bratislavy vymenili za šťastie na dedine:…

Nie všetky pokrokové projekty začínajú výpoveďou v korporáte.…

Práca v banke ju už nenapĺňala, pustila sa do výroby ženských…

Práca v banke si vyžaduje biznis oblečenie. Dobre o tom vedela už počas vysokej…

Pre koronu prišiel o prácu, tak piekol veterníky pre záchranárov.…

Keď prišiel Matúšov kolega s nápadom piecť koláče…