Slováci sa viac rozcestovali po Slovensku: Najčastejšie navštevujeme tieto miesta
TASR
TASR

Slováci sa viac rozcestovali po Slovensku: Najčastejšie navštevujeme tieto miesta

Slováci toto leto viac trávia dovolenku na Slovensku , a to celoplošne. Destinácie mestského typu však zatiaľ nie sú primárnym cieľom dovoleniek.

Ilustračná fotografia. — Foto: TASR/František Iván

Bratislava 2. augusta (TASR) – Slováci sa viac rozcestovali po Slovensku, a to celoplošne. Destinácie mestského typu však zatiaľ nie sú primárnym cieľom dovoleniek Slovákov, hoci sú ponukou pripravené aj pre nich. Pre TASR to uviedol Jiří Pěč z Asociácie organizácií cestovného ruchu (AOCR).

Robíme si hviezdicové výlety

Slováci toto leto viac trávia dovolenku na Slovensku. Robia si okružné jazdy a prenocujú na viacerých miestach alebo zostávajú na jednom mieste (ideálne pri vode), odkiaľ robia hviezdicové výlety. Aj v doteraz menej navštevovaných turistických destináciách, napríklad na Gemeri, nie je veľa neobsadenej ubytovacej kapacity,“ priblížil Pěč.

Mestské lokality zatiaľ nevyhľadávame

Na druhej strane však destinácie mestského alebo kongresového typu, ako napríklad Bratislava, zatiaľ nie sú hlavným dovolenkovým cieľom Slovákov. „Preto sa v týchto dňoch môžete stretnúť s kampaňami pozývajúcimi návštevníkov aj do týchto regiónov,“ dodal s tým, že sa budú snažiť smerovať návštevníkov z exponovaných preťažených miest do tých menej objavených.

Zároveň poukázal na to, že každý región je iný, jedinečný svojou ponukou aj štruktúrou dopytu. Organizácie cestovného ruchu preto na vzniknutú situáciu reagujú rôzne. „Kým napríklad hlavné mesto sa pred koronakrízou zameriavalo najmä na zahraničnú a kongresovú klientelu, aktuálne sa sústredí na domácich návštevníkov a prihraničné oblasti. Zrušili medzinárodné kampane a silnejšie propagujú členov, mestské časti alebo región ako taký aktuálnou kampaňou s názvom 72-hodinové mesto“, ozrejmil.

Posilnenie nových zážitkov

V Banskobystrickom kraji, kde aj doteraz prevládal domáci návštevník, zasa podľa neho sústredili kapacity na posilnenie vývoja nových zážitkov a ich online predaj cez krajskú cestovnú kanceláriu, aj z dôvodu uvedomenia si potreby generovania vlastných príjmov. Na podporu predaja zážitkov spustili celoslovenskú kampaň Miestni ti poradia najlepšie s ambasádormi destinačnej značky Za horami, za dolami,“ skonštatoval Pěč.

Z hľadiska vývoja turizmu uviedol, že zážitky v ponuke regiónov sa predávajú, ľudia majú o ne záujem. Napríklad zážitkové vlaky sa podľa jeho slov vypredali bez väčšej kampane v priebehu dvoch týždňov.

Veríme, že čísla prenocovaní budú pozitívne a že Slováci zostanú cestovať po Slovensku aj na dlhšie predĺžené víkendy celoročne, nielen počas leta,“ dodal. Zdôraznil však tiež nevyhnutnosť podpory štátu, pretože práve cestovný ruch je jedným z najviac postihnutých odvetví koronakrízou.

Už ste čítali?

O slovenskú gymnazistku majú záujem na Oxforde. Od vedeckej…

Paulína na sebe pracovala nad rámec toho, čo vyžaduje škola. Drina sa…

Mamou v dobe covidu: Nevedeli sme, čo nás čaká. Slovenky priznali,…

Strach o seba, aj dieťatko. Mamy musia s príchodom nového člena rodiny…

Chlapcov hnevá pri šachu aj futbale. Talentovaná rómska šachistka…

Šachistka Agátka Berková dokonca remizovala s ruským šachovým…

Uznávaná virologička: Prekonali ste covid-19? Toto by ste mali…

Vyšiel vám pozitívny test na covid-19? Prekonali ste ochorenie s miernymi…

Cestovateľ Tomáš: Naozaj dávate rodičov do starobinca? Pýtali…

Cestovateľ Tomáš Benedik z východného Slovenska má veľa…

Rómka Dominika študuje v Anglicku na prestížnej univerzite:…

Rodičia ju už od detstva podporovali v štúdiu. Dnes je druháčkou na University…

Najradostnejší kvetinár v Bratislave. Patrik s Downovým syndrómom…

Lekári Danku a jej manžela presviedčali, aby dali syna s Downovým syndrómom…

Keď začal Milan maľovať, svoj pôvod tajil, lebo sa bál reakcií…

Keď odhalil svoje meno a pôvod, v priebehu jedného večera stratil na…