Dobré noviny
Prečo sú logá populárnych značiek vždy vľavo?
Ľubomíra Somodiová
Ľubomíra Somodiová

Prečo sú logá populárnych značiek vždy vľavo?

Ilustračné foto.
Ilustračné foto. — Foto: Lacoste

Nie je to žiaden nový objav. Rôzne odznaky a symboly na vojenských uniformách sa v minulosti umiestňovali na ľavú stranu a platí to aj dnes.

BRATISLAVA 12. júna - Nad tým, že logá sa nachádzajú najmä ľavej strane, ste sa zrejme nikdy nezamýšľali. Podľa portálu Brightside na ne hľadíme oveľa viac, ako keď sú umiestnené vpravo. Je to skutočnosť, ktorú si neuvedomujeme.

Logo je zvyčajne prvá vec, na ktorú sa pozrieme. Vezmime si také weby. Používatelia majú tendenciu pozerať sa automatický na ľavú strany. To isté sa deje pri oblečení. Keď niekomu potrasiete rukou, pozeráte sa na ľavú stranu oblečenia, kde je umiestnené väčšinou aj logo.

Zvyk

Nie je to žiaden nový objav. Rôzne odznaky a symboly na vojenských uniformách sa v minulosti umiestňovali na ľavú stranu a platí to aj dnes. Dá sa povedať, že logo zarovnané vľavo patrí ku konvenciám, na ktoré sú ľudia zvyknutí.

Napoleon Bonaparte a princ Wiliam.
Napoleon Bonaparte a princ Wiliam. Foto: Wikimedia/Jacques-Louis David, Facebook/Prince William

Písmo

Ďalším z vysvetlení môže byť, že väčšina jazykov na svete píše zľava doprava, preto sme v západnom svete naučení hľadieť na logá vľavo.

Písmo.
Písmo. Foto: Wikipedia

Logá sú kľúčovými komponentmi brandingu a robia značku zapamätateľnou. Štúdia skupiny Nielsen Norman dospela k záveru, že používatelia si pamätajú viac značiek, keď sú logá umiestnené vľavo, ako keď sú vpravo.

Už ste čítali?